پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 4187 تاریخ : 1390/12/15-00:00:00
,9,
احتکار و  گرانفروشی گوشت برزیلی

احتکار و گرانفروشی گوشت برزیلی

و ی در عین حال گفت: احتمال دستکاری در تاریخ مصرف گوشت‌های برزیلی هم وجود دارد.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل با اعلام اینکه گوشت های برزیلی با ارز دولتی وارد شده و حداکثر باید 8 هزار تومان فروخته شود، از احتکار گوشت خبر داد .

 

 

میرقاسم مؤمنی با تشریح دلایل گرانی اخیر گوشت در بازار اظهار داشت: بعد از تصمیم دولت به قطع واردات گوشت و مرغ از کشور برزیل برخی سودجویان و فرصت‌طلبان اقدام به احتکار این اقلام کردند.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل افزود: این موضوع همزمان با افزایش نرخ دلار و یورو شد و آنها با این بهانه گوشتی را که با ارز دولتی وارد کرده بودند به قیمت بالاتری عرضه کردند.

مؤمنی افزود: گوشت‌های وارداتی که با ارز دولتی وارد شده بود به قیمت 7 هزار و  500 الی 8 هزار تومان باید عرضه می‌شد اما سودجویان  از 10 هزار تومان شروع و به بیش از 16 هزار تومان فروختند.

*کشف چندین سردخانه احتکار گوشت در کشور

وی ادامه داد: طی چند روز اخیر نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا چندین سردخانه را در سطح کشور که گوشت زیادی را احتکار کرده بودند شناسایی کرده است.

وی در حالت کلی  عدم سیاست‌گذاری مناسب در واردات و توزیع نامناسب گوشت در کشور را دو عامل اصلی گرانی اخیر گوشت عنوان کرد.

مؤمنی تصریح کرد: اعلام قطع یکباره واردات گوشت از برزیل فرصتی را دست سودجویان داد تا آنها اقدام به ذخیره‌سازی و احتکار کنند.

وی ادامه داد: اگر دولت به دنبال قطع واردات گوشت بود باید به صورت تدریجی این کار را انجام داد.

*لزوم نظارت جدی به  تاریخ مصرف گوشت‌‌های وارداتی

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تاریخ مصرف گوشت‌های منجمد وارداتی محدود است این احتمال وجود دارد که برخی در تاریخ مصرف این نوع گوشت‌ها دستکاری کنند.

وی تأکید کرد: لازم است وزارت بهداشت برای حفظ سلامت مردم نظارت دقیق و جدی‌تری به این نوع گوشت‌ها داشته باشد.

مؤمنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشریح وضعیت مراتع کشور و تأثیر آن در تولید گوشت گفت: واقعیت این است که کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و مراتع آن به همین دلیل و نیز به دلیل فشار بیشتر دام‌های بیشتر از ظرفیت فقیر شده است.

وی اضافه کرد: قبلا واردات از کشورهای نیوزیلند، استرالیا و برزیل داشتیم و طی چند سال گذشته به دلیل نیاز داخل حجم واردات گوشت و مرغ از برزیل بیشتر شده است به طوری که سال 2011، 800 الی 900 میلیون دلار گوشت از این کشور وارد شد و اگر قبلا روسیه جایگاه نخست واردات گوشت از کشور برزیل را داشت در حال حاضر ایران این جایگاه را گرفته است.رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل تصریح کرد: در حال حاضر عرضه گوشت کافی است اما نظارت بر توزیع می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 228
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران