پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 4074 تاریخ : 1390/12/04-00:00:00
,9,
دامداران به واردات شیرخشک  اعتراض کردند

دامداران به واردات شیرخشک اعتراض کردند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران کشور ضمن ابراز نگرانی از کیفیت شیرخشک های وارداتی، اعلام کرد: نسبت به آزاد شدن واردات شیر خشک که بدون نظارت انجام می شود، اعتراض دا

به گزارش بانک و صنعت: «سیروس روستا» گفت: واردات شیرخشک با اعتراض اتحادیه همراه است. در چند ماه گذشته مردم طعم محصولات لبنی سالم را چشیدند اما در این شرایط واردات شیرخشک ضربه زدن به تولیدات داخل است.
وی با اشاره به این که از 26 بهمن امسال تعرفه کاهش یافته و واردات شیرخشک آزاد شده است، تصریح کرد: شیرخشک می تواند کیفیت ماست و شیر را تغییر دهد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران کشور تصریح کرد: وضعیت تولید در کشور شرایط خوبی دارد به گونه ای که کارخانجات لبنی توانسته اند بازار عراق را در دست بگیرند و محصولات خود را با شرایط خوبی بفروشند.
روستا متذکر شد: عده ای به خاطر سوددهی به دنبال استفاده از شیرخشک وارداتی هستند، ضمن این که شیرخشک استانداردی که باید وارد شود به مراتب قیمت آن بالاتر از قیمت شیرخشک هایی است که در حال حاضر وارد می شود و به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به نگرانی دامداران بابت کیفیت شیرخشک های وارداتی، تصریح کرد: شیرخشک های وارداتی از بازارهای غیراستاندارد تهیه و کیفیت آن بسیار پایین است.
روستا ضمن یادآوری این مطلب که نظارت در دوره قبل نسبت به کیفیت شیرخشک های وارداتی ضعیف بوده است، مطرح کرد: این اقدام منجر به ضرر مالی تولید کننده و دامداران می شود، چرا که کارخانجات موظف هستند تا طی یک قرارداد یک ساله شیر خام را از دامدار بخرد ولی در غیر این صورت می تواند از خرید شیر سر باز بزند.
وی افزود: در گذشته نیز با واردات شیر خشک، کارخانجات شیر خام را با کمترین قیمت از دامدار خریداری کردند. رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران کشور همچنین درباره تاثیر قیمت علوفه نیز اظهار داشت: خرید علوفه تحت نظارت نیست و هیچ مرجعی بابت این گرانی توضیح نمی دهد.  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 192
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران