پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3099 تاریخ : 1390/09/09-00:00:00
,8,
کارآمدی یک شرکت بیمه، حق بیمه عادلانه آن است

کارآمدی یک شرکت بیمه، حق بیمه عادلانه آن است

کارآمدی یک شرکت بیمه‌ای، دریافت حق بیمه عادلانه ای است که بر مبنای محاسبات ریسک تعیین شده باشد.

 

به گزارش روز چهارشنبه بانک و صنعت ،دکتر عباس حاج فتحعلی ها ، مدیر عامل بیمه آسیا در میزگرد مدیران عامل شرکت های بیمه در ادامه مطلب فوق گفت: یک شرکت بیمه زمانی کارآمد است که با بکارگیری مدیریت ریسک و تحلیل گری محاسبات بیمه ای، بتواند حق بیمه‌های اقتصادی را تعیین و از بیمه گذاران دریافت کند.

مدیر عامل بیمه آسیا افزود: شرکت های بیمه می بایست با تعیین حق بیمه های اقتصادی، برای بیمه گذاران مطلوبیت ایجاد کنند و این مطلوبیت برای بیمه گذاران ارزش اقتصادی داشته باشد.

دکتر حاج فتحعلی ها با تصریح خرید خطر توسط شرکت های بیمه ای، اظهار داشت: می بایست با تحلیل های اقتصادی از گران فروشی و ارزان فروشی در صنعت بیمه اجتناب کنیم: چرا که در هر دو صورت، شرکت های بیمه دچار ناکارآمدی خواهند شد.

مدیر عامل بیمه آسیا با اشاره به اینکه بعضی راه حل ها، ناکارآمدی را بیشتر می کنند، بیان داشت: باید با بررسی‌های کارشناسی و حرفه ای، آثار تصمیمات خود را مورد ارزیابی جدی قرار دهیم تا بتوانیم یک صنعت بیمه رو به رشد و پویا در کشور داشته باشیم.

مدیر عامل بیمه آسیا با تاکید بر اینکه امروز با واقعیت رقابت در صنعت بیمه کشور رو برو هستیم، اظهار داشت: توان بالای شرکت‌های بیمه در ارائه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران در گرو برخورداری از قدرت تحلیل بالا در این شرکتهاست. با این روش می توانیم به رونق و گسترش صنعت بیمه در کشور امیدوار بود.

دکتر حاج فتحعلی ها در بخش دیگری از سخنان خود، عدم ترکیب پرتفوی مناسب در شرکت های بیمه را یک  بیماری دانست و گفت: قبل از اجرای نرخ جدید دیه، سهم بیمه شخص ثالث از ترکیب پرتفو 45 درصد بوده است که بعد از اجرای نرخ جدید دیه از آبان ماه سال جاری پیش بینی می شود به بیش از 65 در صد برسد.

مدیر عامل بیمه آسیا با تائید لزوم شکسته شدن حصار دولتی صنعت بیمه کشور، بیان داشت: برای تحقق خصوصی سازی و آزادسازی، الزاماتی مورد نیاز بود که با تحقق برخی از آن الزامات، این کار شروع و برخی افراد که قدرت ریسک بالایی داشتند اقدام به تاسیس شرکت های بیمه خصوصی کردند.

گفتنی است میزگرد مدیران عامل شرکت های بیمه، بخش پایانی هجدهمین همایش ملی و چهارمین همایش بین‌المللی توسعه و بیمه بود که با حضور مصدق معاون نظارت بیمه مرکزی، سهامیان مقدم مدیر عامل بیمه ایران، دکتر حاج‌فتحعلی ها مدیر عامل بیمه آسیا، اویار حسین مدیر عامل بیمه دانا، ضمیری مدیر عامل بیمه پاسارگاد و آسوده مدیر عامل بیمه اتکایی ایرانیان برگزار شد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 198
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران