پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3085 تاریخ : 1390/09/08-00:00:00
,1,
اعطای وام ودیعه به مسکن بافت فرسوده

اعطای وام ودیعه به مسکن بافت فرسوده

تهران خبر گزاری بانک وصنعت : وزارت مسکن و شهرسازی جدا از سیاست‌های تشویقی برای ساکنان بافت‌های فرسوده که اقدام به نوسازی واحد خود می‌کنند، به متقاضیان مسکن مهر واحدهای نوسازی شده بافت‌های فرسوده نیز ت

دریافت‌کنندگان وام نوسازی در 2 سال گذشته با داشتن شرایط لازم می‌توانند آن را به وام مسکن مهر تبدیل کنند. معاون وزیر راه وشهرسازی از اعطای تسهیلات کمک و اسکان موقت به متقاضیان مسکن مهر در داخل بافت‌های فرسوده شهری خبر داد. مجید کیان‌پور گفت: وزارت مسکن و شهرسازی جدا از سیاست‌های تشویقی برای ساکنان بافت‌های فرسوده که اقدام به نوسازی واحد خود می‌کنند، به متقاضیان مسکن مهر واحدهای نوسازی شده بافت‌های فرسوده نیز تسهیلات ودیعه مسکن اعطا می‌کند.
واحدهای مشمول اعطای این تسهیلات حتماً باید تجمیع شده باشند و متراژ آنها کمتر از 120مترمربع نباشد. به گفته وی سقف این تسهیلات برای تهران 12میلیون تومان، کلانشهرها 8 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 7 میلیون تومان و شهرستان‌های دیگر 4میلیون تومان است. نرخ کارمزد این تسهیلات که از سوی بانک مسکن اعطا می‌شود 12 درصد است که پرداخت 4 درصد آن از سوی دریافت‌کننده و 8 درصد آن از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تعهد می‌شود.
کیان‌پور با اشاره به این‌که پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده طی 3 سال 87 تا 89 شش برابر شده است، تصریح کرد: در سال 87 به 10 هزار واحد در بافت‌های فرسوده تسهیلات نوسازی اعطا شد که این رقم در سال‌های 88 و 89 به ترتیب به 30 هزار واحد و 60 هزار و 652 واحد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران پیش‌بینی کرد در سال‌جاری به 150 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری کشور تسهیلات نوسازی اعطا شود.
این تسهیلات از سوی 6 بانک ملی، سپه، صادرات، ملت، رفاه و تجارت اعطا می‌شود. وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که در سال‌های 88 و 89 از محل خط اعتباری مسکن مهر تسهیلات دریافت کرده‌اند و دوران مشارکت‌شان به اتمام رسیده و در مرحله فروش اقساطی هستند مشروط بر قرمز شدن فرم «ج» می‌توانند تسهیلات خود را به تسهیلات مسکن مهر تبدیل کنند. این افراد در قالب مسکن مهر از نرخ سود تسهیلات 9 درصد در تهران، 7 درصد در مراکز استان‌ها و 4 درصد در سایر شهرها بر خوردار خواهند شد. در حال حاضر بالغ بر 7 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در سراسر کشور شناسایی شده که به‌گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تاکنون بالغ بر پنج هزار و 400 هکتار آن نوسازی شده است.
او از اهتمام وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال 92 برای بیش‌از 55 هزار هکتار بافت فرسوده شهری طرح تهیه خواهد شد. به‌گفته وی در حال حاضر در 14 شهر کشور معادل 780 هکتار طرح مصوب داریم و برای چندین شهر دیگر نیز 203 هکتار طرح آماده تصویب داریم. کیان‌پور در عین حال خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 75 شهر کشور نیز تهیه طرح مصوب نوسازی برای 875 هکتار در مرحله عقد قرارداد با مشاور است. او گفت: در قالب برنامه پنجم توسعه قرار است سالانه 10 درصد وسعت بافت‌های فرسوده شهری نوسازی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به آماده بودن امکانات، ورود مسکن مهر به بافت‌های فرسوده شهری بهترین فرصت برای ساخت مسکن مهر به شمار می‌آید. وی همچنین خاطرنشان کرد: همه شرایط برای تسریع در نوسازی‌ بافت‌های فرسوده شهری مهیا است و در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شهری وجود ندارد.

     

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران