پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3048 تاریخ : 1390/09/07-00:00:00
,17,
حذف همیشگی لامپ های التهابی

حذف همیشگی لامپ های التهابی

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی با تشریح برنامه‌های این سازمان برای اصلاح سیستم‌های روشنایی کشور، گفت: لامپ‌های التهابی برای همیشه از سیستم روشنایی کشور حذف می‌شوند.

 

 

سعید مهذب ترابی راهبرد کلی این سازمان را در مدیریت و برنامه‌ریزی هدفمند برای استفاده از لامپ‌ها و چراغ‌های پربازده و سیستم‌های هوشمند روشنایی در کشور اعلام کرد و افزود: حذف لامپهای التهابی، ایجاد سهم 50 درصدی برای روشنایی CFL و 10 درصدی برای LED و همچنین سهم 40 درصدی برای لامپ‌های فلورسنت عاز برنامه‌های ماست. وی همچنین تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که در برنامه ششم توسعه اقتصادی، سهم لامپهای LED به بیش از 50 درصد برسد.

مهذب ترابی البته نقش ارگان‌های مرتبط از جمله وزارت صنایع، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، بازرگانی و گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در تحقق این اهداف ملی بسیار مهم و اساسی دانست. وی در ادامه اهداف نقشه راه روشنایی کشور را حذف استفاده از لامپ‌های رشته‌ای و جایگزین کردن لامپ‌های کم مصرف، جایگزینی لامپ‌های فلورسنت T8 پربازده به‌جای T10 و T12، جایگزینی لامپ‌های LED بجای لامپهای هالوژن و سایر تجهیزات روشنایی و همچنین توسعه سیستم‌های کنترل هوشمند روشنایی در تمام ساختمانهای اداری کشور اعلام کرد.

سمینار استفاده از نور روز جهت روشنایی فضاهای داخلی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، شرکت توانیر، مناطق شهرداری و همچنین نمایندگان سندیکای تولیدکنندگان لامپ برگزار شد. در این سمینار مطالبی با موضوع بهره‌گیری از روشنایی روز در ایران از آغاز تا امروز، نور روز و معماری ساختمان و بررسی استفاده از سیستم‌های هدایت نور روز مطرح شد.

     


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران