پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2986 تاریخ : 1390/09/01-00:00:00
,7,
نوسان قیمت طلا، اولین ضربه اقتصادی را به مردم می‌زند

نوسان قیمت طلا، اولین ضربه اقتصادی را به مردم می‌زند

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : طلانیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، بیان کرد: نوسان نرخ بازار طلا به مردم ضرر می رساند زیرا کاهش و افزایش قیمت طلا مردم را دچار سردگمی برای معامله این کالا کرده است.

 

 

شکور اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: این نوسان باید به‌صورت علمی اداره شود و این امر زمانی تحقق می‌یابد که همه عوامل بی‌ثباتی نرخ طلا به‌صورت علمی و کارشناسی مطالعه شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به این مسئله با دو رویکرد می‌شود نگاه کرد؛ نخست اینکه چه کسانی از افزایش قیمت طلا در بازار سود می‌برند؟ و دوم اینکه تأثیر جهانی قیمت طلا در بازار تا چه اندازه مؤثر است.

وی ادامه داد: این امر بدیهی است که بازار جهانی طلا تأثیری مستقیمی بر روی نرخ طلا دارد و تنها راه‌حلی که می‌تواند بهای طلا را در بازار متعادل کند، این است که دولت با رعایت قوانین و با در نظر گرفتن اقتصاد اسلامی و با هماهنگی عالمان واستادان دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی اصولی و کاربردی در این راستا اتخاذ کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم با بیان این‌که دولت مهمترین عاملی است که می‌تواند افزایش و کاهش نرخ طلا را در کشور کنترل کند، یادآور شد: بنابراین دولت می‌تواند با طراحی و بکارگیری سیاست‌های داخلی کارآمد، نرخ بازار جهانی طلا را به نحو مطلوبی کنترل کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 224
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران