پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2974 تاریخ : 1390/09/01-00:00:00
,4,
تحریم ها اثری ندارد ؛ جنگ روانی است

سخنگوی وزارت امورخارجه:

تحریم ها اثری ندارد ؛ جنگ روانی است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: اظهارات مقامات کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس برای تحریم صنایع نفتی، پتروشیمی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی بیشتر جنبه تبلیغاتی و جنگ روانی

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری بانک و صنعت،‌ رامین مهمانپرست در پاسخ به پرسشی درباره اعلام آمریکا، انگلیس و فرانسه برای تحریم صنایع نفتی، پتروشیمی و  بانک مرکزی افزود: اقدام برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس در زمینه دشمنی با ملت ایران اقدامی تجربه شده و بی نتیجه است.
وی گفت: متاسفانه انگلیس با پیروی کورکورانه از سیاست های مقامات آمریکایی ضعف سیاست خارجی خود را نشان می دهد.
مهمانپرست افزود: همه می دانند که حجم تجاری و اقتصادی ما با انگلیس و آمریکا در پایین ترین سطح خود قرار دارد و به علل مختلف در سالهای گذشته تصمیم مقامات، وزارتخانه ها و شرکت های اقتصادی و تجاری کشورمان بر این قرار گرفت تا ما سطح روابط تجاری خود را با این کشورها به پایین ترین حد ممکن برسانیم.
وی ادامه داد: در عین حال روابط تجاری خود را با دیگر کشورها افزایش داده ایم بنابراین این اقدامات و اظهارات بیشتر جنبه تبلیغاتی و نوعی جنگ روانی دارد.
مهمانپرست گفت: در عمل آنچه نشان دهنده روابط تجاری و اقتصادی ما با این کشورها بوده دلیل بر این است که این اقدامات تاثیری بر حرکت جمهوری اسلامی ایران و رفتار اقتصادی و تجاری آن نداشته است.
وی با بیان اینکه حجم روابط تجاری ما با دیگر کشورها بیش از 36 درصد افزایش یافته است، افزود: این اقدامات در چارچوب دشمنی با ملت ماست  و از نظر ملت ما اقدامی محکوم، بی نتیجه و بی تاثیر است.
مهمانپرست گفت: جالب این است کشورهایی که این اظهارات را بیان می کنند یا در آستانه ورشکستگی سیاسی اقتصادی قرار گرفته اند و یا در صف انتظار آن هستند. دولت هایی که دست به این اقدامات می زنند دارای کمترین محبوبیت میان مردم خود هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران