پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2866 تاریخ : 1390/08/23-00:00:00
,23,
رنکینگ !!

رنکینگ !!

بنا به اظهار کارشناس های رسانه ، اغلب قریب به اتفاق روابط عمومی ها در ایران هرگز نتوانسته اند در ج و نقش اصلی شان ظاهر شوند و هرگز این ج را جدی نگرفته اند ،‌ بنابراین در 70 و اندی سال گذشت

 

 

 این در شرایطی است که همه تلاش آن ها باید همکاری با رسانه های مختلف و متنوع  برای انتقال فرهنگ روابط عمومی و بازتاب عملکرد سازمان و مهم تر از همه اطلاع رسانه به موقع و بهینه به افکار عمومی باشد و پل ارتباطی که  از منظر معنا به اصطلاح نام دیگر روابط عمومی است،‌به همین مفهوم است!.  نکته جالت تر این است که روابط عمومی های برخی از بانک ها و بخش های خصوصی بیش از بخش دولتی این اداها را چاشنی کار روزانه خود کرده و برای بخش های بازرگانی رسانه ای گربه رقصانی می کنند.!! آخرین متد و سبک کلاسیک این روابط عمومی ها که بسیاری از آنها متاسفانه از هنر روابط عمومی تقریبا اطلاعی ندارند و براساس رانت،‌ وابستگی و .... در این موقعیت قرار گرفته اند، ‌اتکا به رنکینگ  برای رسانه های مجازی است. وقتی شما به عنوان مدیر بازرگانی یا سازمان آگهی های یک رسانه به روابط عمومی وزارتی ،‌ بانک ها یا بخش خصوصی صاحب پول و سرمایه در تهران یا برخی استان ها مراجعه می کنید و می خواهید تعامل ها یک سویه نبوده و آن ها نیز به اندازه خود کمکی باشند،‌ بلافاصله یک سایت آمریکایی را مدرک و سند قرار داده و ابراز می دارند که رنکینگ شما در " الکسا! " چند است.!  یا  عنوان می کنند که بر اساس بررسی آن ها رنکینگ این سایت یا خبرگزاری رضایت بخش نبوده و لذا از همکاری در بخش مالی معذورند!؟. این بندگان خدا ،‌غافلند که ا لکسا "  یا هر سایت دیگر که رندوم و به اصطلاح رنک می بندد ،‌اساسی کارشان چیست و یا آنکه در داخل کشور برخی سایت ها به ترفندهایی  مجهزند که می توانند این رده را با دستکاری بالا برده یا عوامل سایبری با دخالت این حد را پایین بیاورند.  توصیه  به روابط عمومی ها و مسوولان بخش رسانه ها در سازمان ها و وزارتخانه ها این است که به این سایت ها اتکا نکنند و براساس درستی ،‌پاکی ،‌در خط بودن رسانه ،‌ حفظ منافع ملی و.... تکیه کرده و این عوامل را معیار قرار دهند. در کشور ما براساس بررسی ها و آمارهای موجود ،‌تمام سایت ها و شبکه هایی که علیه دولت قلم می زنند،‌ بی استثناء‌ مورد توجه سایت های خارجی هستند که سایت های داخلی و خبرگزاری ها را رده بندی می کنند. مدارک و سندهای بسیاری در این خصوص موجود است. بسیاری از سایت ها ،‌شبانه روز فقط اخبار خبرگزاری ها و روزنامه ها را کپی پیست می کنند و سایت های به اصطلاح سنجش رندوم ،‌این اخبارو گزارش ها نه آنکه به نقل از منبع اصلی بلکه از سایت کپی پیست کننده،‌منعکس می کنند و این خود می تواند ،‌آمار و رنکینگ را افزایش بدهد.!

رسانه های مجازی و اصولا سایت های غربی هم چنین تلاش می کنند با به شهرت رساندن این دسته از سایت های معلوم ... که آب به آسیاب دشمن می ریزند ،‌آن ها را  در داخل و خارج بیش تر معرفی کنند.

پرداخت پول هایی به عنوان تعرفه سالانه،‌ بستن موتور های جستجو خاص که میزان بازدید را چند برابرمی کند،‌ دستکاری در نرم افزارهای خروجی  و... از جمله اقدام هایی است که برخی برای بالا بردن میزان بازدید کننده از این حیله های بهره می گیرند،‌و چه بسا تعداد بازدید کننده ها واقعی نبوده و نیست. شایسته است،‌مدیران و مسوولان بخش ارتباط با رسانه روابط عمومی ها به این مسایل دقت کنند و ساده انگارانه زیر بار عدد و رقم های غیر واقعی نروند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران