بازرس انجمن شرکت های هواپیمایی در ادامه تصریح کرد: البته در خصوص اجرای آزادسازی بلیت های چارتری در مقصدهای پر تردد و پروازهای فصلی درحال پیگیری هستیم تا میزان پروازها و مسافرین افزایش یابد و پیگیری اجرای قانون آزادسازی قیمت بلیت هواپیما هستیم و در ستاد تنظیم بازار این مسئله مطرح شده است که شخصاً معتقدم با آزادسازی رقابت بهتری در حمل ونقل هوایی خواهد افتاد.
وی گفت: با آزاد سازی بلیت رقابت بهتری بین ایرلاین های دیگر رخ می دهد و قطعاً شرکتی از جیب خود ایرلاین هزینه کند در نتیجه کف قیمت بلیت های هواپیمایی یک عدد مشخصی خواهد شد و سقف قیمت نیز رقابتی می شود.
قیاسی اعلام کرد: یک شرکت هواپیمایی تا پایان سال جاری 9 فروند هواپیمای جدید را وارد خواهد کرد که البته مجموعاً این شرکت هواپیمایی 12 فروند هواپیمای جدید خریداری کرده که به مرور زمان با انجام مراحل خرید وارد مدار سرویس دهی خواهند شد.
این مقام مسئول در پایان گفت: البته در موضوع حمایت از ایرلاین های که در پروازهای اربعین شرکت داشتند مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی به ازای هر صندلی خالی 1.5 میلیون تومان به ایرلاین ها پرداخت کند که سال گذشته نیز همین روند مقرر شده بود که به ازای هر صندلی یک میلیون تومان به شرکت های هواپیمایی پرداخت کند که هزینه های سال گذشته هنوز پرداخت نشده است.