پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658444 تاریخ : 1402/05/26-14:46:41
,10029,
10 درصد پسماندهای بیمارستانی عفونی است

زالی عنوان کرد؛

10 درصد پسماندهای بیمارستانی عفونی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، بر اهمیت بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی تاکید کرد.

به گزارش بانک و صنعت، علیرضا زالی، در اولین جلسه کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت که با حضور معاونان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، توضیحات مبسوطی درباره ساختار دبیرخانه، شکل گیری شورا و مصوبات این کمیته ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران به صورت دوره ای متولی اداره کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت هستند، افزود: لازم است موضوعات مبتلابه سلامت مردم بر اساس معاونت تحت پوشش بررسی و با امکان دیده وری اولویت گذاری شود.

زالی به وسعت بالای تحت پوشش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی 8.5 منطقه تهران به علاوه هشت شهرستان را عهده دار است، تنها منطقه چهار شهرداری تهران بالغ بر یک میلیون و 400 نفر جمعیت دارد که جمعیتی معادل دو استان کشور است.

زالی از ارائه خدمات دانشگاه به 72 هزار باب امکنه در حوزه تحت پوشش بهداشتی خبر داد و خاطرنشان کرد: اوج خدمت رسانی در حوزه بهداشت را در دوران کرونا شاهد بودیم، خدماتی که با استفاده از ظرفیت های قانونی قوه قضائیه در بالاترین سطح کیفی به مردم ارائه شد.

وی با بیان اینکه در چارچوب و افزایش حمایت های قانونی، تخلفات بهداشتی در زمینه مواد غذایی و آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی و عرضه مواد غذایی تقلبی و نامرغوب به شکل مطلوب تری شناسایی و پیگیری خواهند شد، بر ضرورت برخورد قاطع با افرادی که با سلامت و جان مردم بازی می کنند با کمک نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: باید احکام متخلفانی که سلامت مردم را به خطر می اندازند بازدارنده و ضمانت اجرایی داشته باشد.

زالی در ادامه توضیحاتی درباره بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان ها ارائه داد و افزود: باید به این نکته توجه داشت که تمام پسماندهای بیمارستان ها عفونی نیستند، طبق استانداردهای جهانی، پسماندهای یک بیمارستان جنرال حداکثر 10 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه طبق دستورالعمل ها تمام پسماندهای بیمارستان ها تفکیک و بی خطر می شوند، اضافه کرد: به طور کلی یکی از سنجه های اعتباربخشی بیمارستانی سیستم بی خطرسازی پسماند بیمارستان است. بنابراین باید با ایجاد زیرساخت های قوی تر پسماندهایی که در مبدا تفکیک می شود در مسیر و در مقصد هم ساماندهی شود.

توضیحاتی درباره شبکه آبرسانی تهران و به روزرسانی قوانین بازدارنده در احکام صادره برای متخلفان حوزه دارو و غذا بخش دیگری از سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به خود اختصاص داد.

زالی ضمن اشاره به موضوع سالمندان، خواستار اختصاص خدمات اضطراری برای افرادی شد که شرایط خاص دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران