پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8604 تاریخ : 1392/03/23-06:46:35
,19,
 مردم منتظر یک تغییر جدی در کشور هستند

حرکت‌های آینده، نباید معطوف به گذشته باشد

مردم منتظر یک تغییر جدی در کشور هستند

گفت و گوی "محمد باقر قالیباف" کاندیدای یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با شبکه خبر ، شامگاه چهارشنبه 22 خرداد ماه 1392 پخش شد.

"به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,محمد‌باقر قالیباف" که در برنامه پرسش و پاسخ شبکه خبر حضور یافته بود، در پاسخ به این پرسش که امام(ره) و آموزه‌های امام(ره) چه جایگاهی در برنامه‌های شما دارد، اظهار داشت: اسلامیت نظام و جمهوریت نظام دو نکته در یادداشت‌ها، نوشته‌ها و صحبت‌های حضرت امام(ره) است.

وی افزود: در اسلامیت، ولایت فقیه اساس و پایه سیاسی در کشور و ساختار شکل‌گرفته است و در جمهوریت نیز مردم مطرح هستند به همین جهت امام(ره) خطاب به مردم می‌گوید اگر می‌خواهید به کشورتان آسیبی نرسد، پشت ولایت فقیه باشید.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب ما علی‌رغم دادن شهید‌های بسیار هزینه کمتری نسبت به انقلاب‌های دیگر پرداخت کرده است وجود حضرت امام(ره) و رهبری را علت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

قالیباف معتقد است که گروه‌های سیاسی متعدد در مقاطع مختلف به بهانه‌هایی با ولایت فقیه مرز‌بندی پیدا کرده اند که این به وحدت و انسجام کشور آسیب‌ رسانده است.

وی در مورد جایگاه ولایت فقیه در دولت خود نیز گفت: وقتی کسی نامزد می‌شود یعنی قانون اساسی را قبول دارد به دوره‌های گذشته انتقاد دارد.

قالیباف ادامه داد: بر این باورم که حرکت‌های آینده ما نباید معطوف به گذشته باشد چرا که عده‌ای در مقاطعی می گفتند قانون، اختیارات و ظرفیت‌های لازم را ندارد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر قانون اختیارات و ظرفیت‌های لازم را نداشت پس چرا این افرادی که این ادعا را داشتند نامزد شدند. مگر قانون را نمی‌دانستند و چرا در مجلس قسم خورده‌اند که پاسدار قانون باشند. این فقط سبب از دست دادن فرصت‌ها شد.

قالیباف با تاکید بر اینکه قانون شفافیت لازم را دارد، خاطرنشان کرد: مفسر قانون، شورای نگهبان است. بنابراین اگر جایی قانون نیاز به تفسیر دارد این شورا باید نظر بدهد و مبنای تغییر است.

وی ضعف‌های دولت‌های گذشته را عدم اجرای قانون، رفتارهای غیرمنطقی و سیاست‌زدگی برشمرد که سبب مرز‌بندی با رهبری شده است.

وی گفت که من باور دارم که در نظامی زندگی می‌کنم که در راس آن رهبری و ولایت فقیه است و در قانون آمده که هماهنگی بین قوا توسط رهبری صورت می‌گیرد اما در دوره‌های گذشته تدابیر رهبری اجرا نشد و قانون را انتخابی اجرا کردند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دولت‌های گذشته انتقاد و تصریح کرد: در دولت فعلی یکشنبه سیاه رخ داد و اصلاحات نیز حاکمیت دوگانه داشت و دولت سازندگی نیز از رویکردهای فرهنگی و ارزشی فاصله گرفت.

قالیباف اساس انقلاب را مردم عنوان و یادآور شد: مردم باید احساس کنند که اثربخش هستند و باید با همه وجود احساس کنند که حضور و دغدغه‌شان شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد در دوران من اختلافی صورت گیرد این اختلاف بر سر منافع مردم و سیاست‌های مصوب شده خواهد بود و هرگز بر سر سیاست‌بازی و دغدغه‌های حزبی و گروهی نخواهد بود. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مناظرات تلویزیونی اشاره کرد و گفت: من در این مناظرات گفتم که این سخن‌ها معطوف به کسب رای است که پسندیده نیست.

قالیباف به آرایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان اشاره و تصریح کرد: برخی نسبت به 8 سال قبل از جهت سیاسی در اردوگاه دیگری بودند و امروز در اردگاه مقابل هستند، اردوگاهی که دیروز منتقد آن بودند. حالاچه اتفاقی افتاده که در اردوگاه دیگر قرار گرفتند.

وی تغییر رویکرد اصلاح‌طلبان را سیاسی‌بازی دانست و گفت: آنان که ظرف 8 سال جا عوض کردند کاملا دارند سیاسی‌بازی می‌کنند که این مورد پسند مردم نیست. ما همه سلایق را قبول داریم اما حرکت‌های معطوف به قدرت زشت و ناپسند خواهد بود چرا که قدرت در نظام اسلامی برای مردم است.

وی به آرایش سیاسی سومین شورای اسلامی تهران اشاره و خاطرنشان کرد: در این شورا هم دوستان اصلاح‌طلب که متخصص هستند، بودند و هم اصولگرایان. آیا در این مدت دعوا و اختلاف سیاسی رخ داد؟

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دوره اول شورای اسلامی تهران اشاره و یادآور شد: چرا در دوره اول کار را به دعوا کشاندند که سبب انحلال شورا شد. این فقط به دلیل سیاست‌بازی بود چرا که معتقدم اگر قرار است اختلافی باشد باید بر سر منافع مردم و ارزش‌های انقلاب صورت گیرد.

قالیباف درباره سؤالی در خصوص ائتلاف سه گانه گفت:‌ حتماً نیاز است به صحبت‌های پیشین من نگاهی بیندازید، زیرا من گفته‌ام قرار نیست در ائتلاف همه مانند هم فکر کنند و بایستی افراد در مبانی یکی باشند که ما یکی هستیم.

وی از لزوم وحدت اصولگرایان سخن گفت و با بیان اینکه اصولگرایان بایستی به وحدت توجه ویژه کنند، تصریح کرد: البته یکی از نامزدها پذیرفت و کنار رفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر غیر از وعده‌ داده شده عمل کنیم این یعنی سیاست‌بازی، تصریح کرد: نبایستی افراد  به دنبال سیاست‌بازی باشند.

قالیباف به عرصه سیاست خارجی هم اشاره کرد و با بیان اینکه سیاست خارجی ما بایستی امنیت ملی و منافع ملی را تأمین کند، افزود: سیاست خارجی بایستی هویت انقلابی ما را حفظ کرده و در راستای منافع ما حرکت کند.

وی با اشاره به سخن فردی که اعلام کرده سیاست خارجی را تغییر می‌دهم، اظهار داشت: این سخن سیاست‌ بازی است زیرا کشورهای کهن با مبانی اندیشه‌ای و فکری رویکرد سیاسی‌شان با تغییر رئیس جمهور تغییر نمی‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما باید بگوییم دستگاه دیپلماسی می‌خواهد اقداماتی انجام دهد و این اقدامات بر طرف برنامه‌ها دنبال می‌شود که حتماً سه قوه و مقام معظم رهبری بر آن نظر داشته‌اند.

قالیباف مهم‌ترین مزیت کشورمان در عرصه سیاست خارجی را منطقه‌گرایی دانست و با بیان اینکه خاورمیانه منطقه‌ای حساس و تأثیرگذار در محیط بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: منطقه خاورمیانه دارای ویژگی‌هایی است که باعث شده همه قدرت‌ها از این منطقه تأثیر بپذیرند.

وی با بیان اینکه مزیت ما در این عرصه در خاورمیانه است و نه آمریکای جنوبی، گفت: مزیت ما کشورهای همسایه هستند و بهترین راه تقویت ارتباط با این کشورها است.

قالیباف با بیان اینکه امروز 70 درصد نفت و گاز جهان در شمال و جنوب ایران است، خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی ما منحصر به فرد است که می‌توانیم از این ظرفیت در راستای منافع خود بهره‌ ببریم.

قالیباف گفت: در دیپلماسی و اقتصاد عمومی کشور ما تعطیل بود، ما هر کاری که بخواهیم انجام دهیم باید توان ملی بالایی داشته باشیم و پرداختن به این مسائل از سیاست‌های بنده است.

وی افزود: وقتی ما در سال 85 حدود 25 میلیون و 800 هزار شغل در کشور داشتیم و در سال 91 این تعداد به 25 میلیون و 500 هزار نفر رسیده یعنی اینکه ما دچار سوء تدبیر بوده‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه مردم ما منتظر یک تغییر جدی در کشور هستند، اظهار داشت: مردم احساس می‌کنند که این سیستم بسته و خسته به انتها رسیده و باید اصلاح شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر یک سوال ما این است که روی عزتمان پا بگذاریم اما ما نباید حرف زور را بپذیریم چرا که ما تنشی با دنیا درست نکرده‌ایم.

وی گفت: ما در دوره اصلاحات با سه کشور اروپایی روی تعلیق به نتیجه رسیده‌ایم اما آنها این را نپذیرفتند و بعد خواستار تعطیلی و تخریب اماکن تاسیساتی ما شدند.

قالیباف با تاکید بر اینکه هر جایی که حرف است باید دیدگاه ادامه داد: در سیاست خارجی نباید رفتار ماجراجویانه داشته باشیم؛ اینکه در سفر اول به نیویورک یک حرف و در سفر آخر حرف دیگر بزنیم درست نیست.

وی افزود: در حوزه اقتصاد بنده برنامه‌ای دو ساله برای برگرداندن آرامش به کشور دارم؛ من حتما نرخ ارز را در کشور تصویب می‌کنم.

وی اظهار داشت: ما تولید را در اولویت قرار می‌دهیم چرا که ما در شرایط رکود تورمی هستیم و باید برای این مسئله چاره‌اندیشی کرد.

قالیباف گفت: کسانی که درآمد زیر یک میلیون دارند را از پرداخت مالیات معاف می‌کنم.

وی همچنین افزود: مبارزه با فساد سر و صدا نمی‌خواهد و هر کسی که در این رابطه سر و صدا کرد نمی‌خواهند با فساد مبارزه کنند؛ دولت کنونی بیشترین شعار را در رابطه با فساد سر داد ولی بیشترین فسادها در این دولت اتفاق افتاد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما از امام یاد گرفتیم که حرف مرد دو تا است و یکی نیست یعنی هرجایی که اشتباه کردیم باید بگوییم که اشتباه کرده‌ایم.

قالیباف در این گفتگوی 45 دقیقه‌ای سخنان خود را اینگونه به پایان رساند که بنده جزو مدیرانی نیستم که فقط حرف بزنم چراکه معتقدم مدیر مسئول باید با کار و عمل با مردم سخن بگوید، امیدوارم محبت‌های شما را با کارم جبران کنم و دست به دست هم دهیم تا ایرانی سر افراز و زندگی‌ای مؤمنانه رقم بزنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران