پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8262 تاریخ : 1392/02/30-19:27:18
,16,19,
 شرایط جسمی نامزدها را مورد توجه قرار دهد

سخنگوی شورای نگهبان ،

شرایط جسمی نامزدها را مورد توجه قرار دهد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر فردی که قصد به دست گرفتن یک پست کلان اداری و اجرایی را دارد، فقط قادر به انجام چند ساعت کار در روز باشد، طبیعی است نمی‌تواند تایید شود..

 

Tweet

به گزارش پایگاه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان،تصریح کرد: اگر فردی رفتاری داشته باشد که اعتقادش را به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران مخدوش کرده یا محل تردید باشد، طبیعتا انتظار نداشته باشد که شورای نگهبان صلاحیتش را تایید کند؛ اما اگر در این چارچوب نباشد جمهوری اسلامی ایران یک کشور آزاد با معیارهای دمکراسی دینی است و طبیعتا هر کسی حق دارد حرفش را بزند.

 

وی افزود: شورای نگهبان مانع سخن گفتن یا طرح اعتراض های افراد نمی شود؛ اما باید در چارچوب قانون باشد، اگر این رفتار و گفتار، در چارچوب قانون بوده است، شورای نگهبان طبعا با کسی کاری ندارد؛ ولی اگر خلاف این قوانین بوده و این شرایط اصل 115 را مخدوش کند، طبیعتا شورای نگهبان در بررسی صلاحیت اینگونه مسائل را مد نظر قرار خواهد داد.

 

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان این نگرانی را دارد که با رد صلاحیت برخی نامزدها آشوب و اغتشاش شود و به همین دلیل تحت فشار باشد، اظهارکرد: شورای نگهبان همچنان که امام خمینی(ره) می فرمودند ، منافع عالی نظام را درنظر می گیرد و براساس قانون اساسی عمل می کند طبیعتا این شورا، قانون اساسی را در چارچوب منافع عالی نظام رعایت کرده و سعی دارد که تصمیماتش در همین چارچوب اتخاذ شود.

 

وی افزود: شورای نگهبان برای انتخابات آینده نیز همین گونه عمل خواهد کرد و از هیچ کسی بجز خداوند بزرگ ترس و واهمه ای ندارد. همه افرادی که در شورا هستند، مستقل می باشند و در تصمیماتشان، ترس از خدا را ملاک قرار می دهند نه ترس از دیگران را .

 

* شورای نگهبان تحت تاثیر احزاب و گروهها قرار نمی گیرد

 

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد که این شورا تحت تاثیر احزاب، گروهها و جریان های سیاسی قرار نمی گیرد و در تصمیم های خود برای بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری فقط به قانون تکیه دارد.

 

کدخدایی درباره امکان تاثیر نظرات و دیدگاههای احزاب و گروهها بر شورای نگهبان افزود: در این شورا تنها موضوعی که ملاک بررسی قرار نمی گیرد احزاب، گروهها، جریانهای سیاسی یا نظرات آنان به صورت رسمی است.

 

وی  گفت: شورای نگهبان بر اساس احزاب، گروهها یا جناحها تصمیم گیری نمی کند بلکه ملاک ما قانون و مقررات است، در انتخابات گذشته مانند مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری از تمام گروهها و جناحها حضور داشتند و شورای نگهبان هیچ ابایی ندارد که افرادی که واجد شرایط باشند، از هر حزب، گروه و جناح نظراتشان را اعلام نماید



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 361
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران