به گزارش ستاد خبری نهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، پدر مدیریت رسانه ایران از سخنرانان دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با بیان این مطلب، گفت: در نظام اسلامی، روابطعمومی ها علاوه بر خدمتگذاری به مردم و تلاش برای جلب رضایت آنها، باید رضای خداوند و خواسته شریعت را نیز عمیقا در نظر داشته باشند.
دکتر علی اکبر فرهنگی در ادامه افزود: اجرای فعالیتهای روابطعمومی در هر شرکت و یا جامعه مبتنی بر هدفهای سازمانی و یا آرمانهای ملی و اجتماعی است بطوری که تمامی تلاشها مصروف دستیابی به ایجاد روابط مؤثر با مخاطبان مختلف است که برای شکلدهی و ابقای یک تصویر ذهنی خوشایند و ایجاد یک اشتهار آبرومند به جوشش درمیآیند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی حفظ معرفت دینی و خدمتگذاری به امت از مهمترین هدفهای سازمانها و سیاستهای مورد نظر است و از طریق آنها مسئولان به خدمت به خلق میپردازند و این آرزوی آنهاست که مورد پذیرش خداوند و مردم واقع شوند. بنابراین، میتوان گفت که هدف هر فعالیت تجاری و یا اجتماعی توجه به شرع و گسترش حیات مذهبی است.
گفتنی است دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابطعمومی و نهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با محوریت روابط عمومی اسلامی و با شرکت رهبران، اندیشمندان، نخبگان، مدیران و کارشناسان صاحب نام در حوزه روابط عمومی کشورهای اسلامی در تاریخ های 18 و 19 آذرماه 1391 در تهران برگزار خواهد شد