پا
به گزارش  «توانا»، طی روزها و ماههای اخیر بحث افزایش با یا بیضابطه قیمت خودرو مورد توجه مردم و رسانهها قرار گرفته است.
موضوعی که هر از گاهی کار را به سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، وزارت صنعت، معدن و تجارت و حتی نهادهای نظارتی میکشاند.
صدای خودروسازها هم که همیشه بلند است و داد از کمبود نقدینگی یا افزایش هزینههای تولید، افزایش قیمت ارز و تأثیر آن بر قیمت تمام شده خودرو میزنند.
موضوع کیفیت خودروها نیز که خود داستان «مثنوی هفتاد من کاغذ» است و کافی است سری به تعمیرگاههای مجاز این خودروسازها بزنید و انواع و اقسام خودروهای صفر کیلومتر که هم برای سرویسهای دورهای و البته انجام تعمیرات بعضاً اساسی مراجعه میکنند، ببینید.
در این گزارش قرار است با نیمنگاهی به سه رأس مثلث کیفیت، قیمت و رضایت مشتریان از کیفیت و خدمات خودروسازها به پاداش اعضای هیأت مدیره آنها نگاهی بیندازیم و قضاوت را به عهده خواننده بگذاریم.
نکته جالب در این میان این است که پرداخت چنین ارقامی با ادعای کمبود نقدینگی و مشکلات مالی این شرکتها در کنار گلایه مشتریان از کیفیت محصولات چه توجیهی دارد و آیا قرار است تنها فشار این قبیل موارد به مردم و خریدار وارد شود؟
 
| خودروساز | 
پاداش اعضای هیأت مدیره | 
حق حضور اعضای هیأت مدیره غیر موظف به ازاء حداقل 1 جلسه در ماه | 
| ایران خودرو | 
 630
 میلیون تومان 
 | 
700 هزار تومان | 
| سایپا | 
450
 میلیون تومان 
 | 
600 هزار تومان | 
| گروه بهمن | 
278
 میلیون تومان 
 | 
600 هزار تومان | 
| پارس خودرو | 
150
 میلیون تومان 
 | 
450 هزار تومان | 
هفته گذشته نیز مدیران 9 موسسه مالی و اعتباری و بانک در کشور برای خدمات ارزنده و بی  نظیرشان برای یک سال  حدود 5 میلیارد تومان ناقابل پاداش دریافت کرده بودند.  به راستی چرا این پاداش ها به کارگران و کارمندان همان موسه ها ، بانک ها و شرکت های خودروساز داده نمی شود.