پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494676 تاریخ : 1398/09/13-16:56:02
,10025,
نشست‌ علمی نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه برگزار شد

نشست‌ علمی نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه برگزار شد

نشست‌ علمی «نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه» در بیست‌وششمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع «افزایش ضریب نفوذ بیمه؛ چالش‌ها و راهکارها» در روز 12 آذرماه 1398 برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه سینا، نشست‌ علمی «نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه» در بیست‌وششمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع «افزایش ضریب نفوذ بیمه؛ چالش‌ها و راهکارها» در روز 12 آذرماه 1398 از ساعت 14 تا 16در سالن پروین اعتصامی مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) به ریاست دکتر رضا جعفری مدیرعامل و نایب‌رئیس هیأت‌مدیره بیمه سینا و با حضور دکتر محمدصالح ترکستانی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر محمدجواد حضوری معاون پشتیبانی پژوهشکده بیمه، دکتر مجتبی خالصی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد و شاهین طیار پژوهشگر پژوهشکده بیمه برگزار شد. 

در این نشست سه مقاله با عناوین «بررسی ارتباط میان فرهنگ با ضریب نفوذ بیمه» نوشته شاهین طیار و علیرضا جاهدی، مقاله «ارزیابی تأثیر فرهنگ ملی بر ضریب نفوذ بیمه زندگی» نوشته منیر گودرزی، حمیده حیدری و ریحانه جناتی کاشانی و مقاله «بررسی نقش سطح سواد بیمه ای با رویکرد ترجیح مردم برای خرید بیمه‌های عمر در راستای ارتقاء ضریب نفوذ بیمه» نوشته سیدعلی حسینی، پریسا صفامنش و امیر بهرامی ارائه شد و هر یک از داوران حاضر در نشست به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

دکتر رضا جعفری به‌عنوان رئیس این نشست ضمن تأیید ارتباط ابعاد فرهنگی با توسعه‌یافتگی بیمه در کشورها گفت: به نظر می­رسد یک فرهنگ بهینه برای توسعه بیمه وجود ندارد و آگاهی از وضعیت فرهنگی جامعه و متناسب‌سازی محصولات و خدمات بیمه‌ای و فعالیت‌های بازاریابی و اطلاع‌رسانی بر اساس وضعیت شاخص‌های فرهنگی در بهبود ضریب نفوذ بیمه موثر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نقش مهم فناوری­های نوین در طراحی محصولات بیمه­ای افزود: ویژگی­های مانند کیفیت زندگی، وابستگی متقابل، ارزش‌ها، روابط متقابل و توجه به رفاه دیگران در طراحی و بازاریابی محصولات بیمه­ای نقش مهمی ایفاء می‌کند و لازم است شرکت‌های بیمه در طراحی بیمه‌نامه‌ها به این نکات اهتمام ورزند.

ایشان خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه‌های مختلف آموزشی و تبلیغی نظیر برنامه‌های رادیویی، سخنرانی‌های مذهبی و اجتماعی و ساخت سریال‌های تلویزیونی برای تغییر نگرش مردم در حوزه بیمه و فرهنگ‌سازی آن ضرورت دارد.

دکتر رضا جعفری در پایان این پنل تخصصی عنوان کرد: ضرورت دارد در یک کوشش همگانی نقص‌ها و کمبودهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در زمینه بیمه برطرف شود و شناخت و آگاهی مردم نسبت به این کالای با ارزش افزایش یابد که این موضوع خود نیازمند اقدامی بلندمدت و نیز برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 163
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران