پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494247 تاریخ : 1398/09/06-11:24:23
,15,
مشکل اینترنت مخابرات و انتظار طولانی 2020

مشکل اینترنت مخابرات و انتظار طولانی 2020

اگرچه اتصال به اینترنت در بیشتر نقاط کشور مجددا برقرار شده است، اما برخی افراد که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند، هنوز در دریافت خدمات دچار مشکل هستند و در تماس با پشتیبانی مخابرات (2020) نیز باید دقایق زیادی در انتظار باشند که بعضا اعلام شده که پشتیبانی هم پاسخگو نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شرکت مخابرات ایران یکی از پرکاربرترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی به شمار می‌رود. اگرچه در ارائه خدمات اینترنتی، مخابرات جزء اولین شرکت‌ها بود، اما به مرور زمان و با حضور شرکت‌های FCP و خدمات متفاوت، رقابت در دست این شرکت‌ها قرار گرفت و مخابرات در حوزه خدمات مطلوب اینترنتی برای کاربران، به نوعی بازی را به شرکت‌های دیگر واگذار کرد.

اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت از شنبه شب (25 آبان)، به دلیل ناآرامی‌های ایجادشده در پی اجرای طرح اصلاح و سهمیه‌بندی بنزین و به منظور جلوگیری از امکان سوءاستفاده های احتمالی از این ابزار ارتباطی قطع شد. پس از آن، اتصال اینترنت ثابت و خانگی، دانشگاه‌های بزرگ کشور و برخی شرکت‌های فعال و نیازمند به ارتباطات اینترنتی از روز پنج‌شنبه (30 آبان) آغاز شد.

اتصال مجدد اینترنت به تدریج ادامه یافت تا به مرور در استان‌ها ارتباطات بین‌الملل دوباره از سر گرفته شود؛ هرچند هنوز برخی اخبار حاکی از قطعی اینترنت در برخی از استان‌ها است. با وجود این به نظر می‌رسد برخی از دریافت‌کنندگان خدمات اینترنتی از شرکت مخابراتی، هنوز هم نتوانستند به اینترنت دست یابند و حتی شبکه ملی اطلاعات هم برایشان قطع است.

در اعتراض به این مشکلات، یکی از کاربران نوشته است: «اینترنت خانگی ما هنوز قطع است. متاسفانه اینترنت تهران وصل شده اما ما که جزو شهرستان‌های تهران هستیم، هنوز قطع است و حتی 2020 هم قطع است که بخواهیم گزارش دهیم.»

کاربر دیگری نوشته است: «من یه برنامه‌نویس هستم و در یک شرکت تولیدی قطعات سخت‌افزاری کار می‌کنم. اینترنت استان تهران 10 روز شده که قطع است و من هیچ کاری نمی‌توانم بکنم. از اینترنت ADSL مخابرات استفاده می‌کنیم که علاوه بر نبود اینترنت، به مدت 10  روز، شبکه ملی هم چهار روز است که برای ما قطع شده و به پشتیبانی 2020 زنگ می‌زنم، تلفن قطع می‌شود و یک نفر پشتیبان هم جواب نمی‌دهد.» 

این در حالی است که پیش از این هم شرکت مخابرات ایران به دلیل بالا رفتن حجم تماس‌ها در سامانه‌های شارژینگ و فنی با اختلالاتی روبه‌رو بود و پس از این‌که وزیر ارتباطات از تماس با پشتیبانی مخابرات (2020) و چند سرویس‌دهنده‌ی دیگر گفته بود که کیفیت خوبی نداشتند، از طرف سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، به دلیل بیش‌ترین مشکلات را در زمینه کیفیت پاسخگویی به مشترکان اخطار گرفته بود.

اما این روزها که به دلیل قطعی شبکه جهانی اینترنت به مدت حدودا یک هفته بسیاری از کسب‌وکارها آسیب دیدند و بسیاری از کاربران نیز به این موضوع اعتراض داشتند؛ این‌که با برقراری مجدد اینترنت برای دریافت‌کنندگان خدمات اینترنتی، برخی نه تنها به اینترنت بین‌الملل بلکه به حتی به شبکه ملی اطلاعات هم دسترسی نداشته باشند و پشیبانی هم پاسخگوی شرایط موجود نباشد، قابل توجه است.

پاسخ مخابرات به مشکلات 2020

اما پیگیری‌ها از شرکت مخابرات ایران حاکی از بالا رفتن تماس‌ها با مخابرات است. در این راستا محمدرضا بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات ایران ضمن عذرخواهی از مشترکان به دلیل بالا رفتن مدت زمان انتظار 2020 اظهار کرد: عمده دلیل قطع اینترنت ثابت و همراه با توجه به شرایط موجود جامعه است که ما دخل و تصرفی در قطع و وصل آن نداشتیم اما به واسطه قطعی اینترنت، میزان تماس‌ها با ما 100 برابر افزایش داشته است.

وی افزود: افزایش ترافیک این تماس‌ها سه علت عمده دارد؛ یکی این‌که مردم سوال می‌کنند چرا اینترنت قطع شده و چرا کیفیت و سرعت آن پایین آمده است؟ علت دوم این‌که تخفیف‌هایی که قرار داده شده را چطور می‌توانند دریافت کنند؟ علت سوم نیز فروش اینترنت ثابت است؛ این سه علت موجب شده صف انتظار در نقاط کشور تا 100 برابر افزایش یابد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای کاهش انتظار پاسخگویی به کاربران بیان کرد: ما در سامانه مخابرات یک IBR (سیستم پاسخگویی هوشمند) قرار دادیم که مردم را راهنمایی کند تا برای کاهش ماندن در صف انتظار چه کار کنند. دوم این‌که ثبت مکانیزه را در بخش‌های مختلف 2020 اضافه کردیم. در سومین اقدام هم میزان پاسخگوها را افزایش دادیم و سیستم تیکتینگ اینترنتی را بر مبنای وب فعال کردیم.

بیدخام درباره قطعی ادامه‌دار اینترنت در برخی نقاط توضیح داد: دستور وصل اینترنت ثابت و همراه از طریق شورای امنیت کشور است. برای مثال در تهران در برخی از نقاط غربی هنوز دستور اتصال داده نشده است. اما این موضوع می‌تواند دلایلی از جمله بدهی، خرابی یا موارد دیگر داشته باشد. البته اتصال اینترنت به صورت کلی برقرار می‌شود و به‌صورت موردی صورت نمی‌گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 190
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران