به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد انوری افزود: لکوموتیو آلستوم AD43C شماره 281 که مدت 3 سال به دلیل خرابی موتور، متوقف و از ناوگان خارج شده بود، پس از بازسازی و تعمیر اساسی به ناوگان بازگشت.
وی توضیح داد: این اقدام آبان ماه سال جاری در کارخانجات تعمیر لکوموتیو بافق انجام و بعد از حدود 60 هزار ساعت کارکرد موتور دیزل لکوموتیو، ماشین های الکتریکی (شامل ژنراتور اصلی و کمکی، ترکشن موتورها و ...)، کمپرسور و سیستم ترمز و بوژی تعمیر اساسی شد و بار دیگر راه اندازی و در سرویس بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: با راه اندازی این لکوموتیو، 03/2 لکوموتیو معادل به ناوگان نیروی کشش راه آهن افزوده شد.
به گفته انوری در حال حاضر 2 دستگاه لکوموتیو آلستوم در این کارخانجات متوقف است که برای تعمیر اساسی تا پایان سال جاری برنامه ریزی شد.
انوری خاطرنشان کرد: با تکمیل پروژه راه اندازی لکوموتیوهای متوقف ، 49 دستگاه لکوموتیو آلستوم برابر 100 دستگاه لکوموتیو معادل در گردش خواهد بود.