آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446361 تاریخ : 1397/10/29-15:10:46
,17,21,
علوی: قیمت بلیط‌ پروازهای استانی در انحصار ایرلاین ها

پشت پرده تقسیم‌بندی استان‌ها میان شرکت‌های هواپیمایی چیست؟

علوی: قیمت بلیط‌ پروازهای استانی در انحصار ایرلاین ها

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: انحصاری شدن پروازهای هوایی استان ها تبعات بسیاری دارد که مهم ترین موضوع این است که قیمت ها تنها توسط یک شرکت در استان تعیین شده و فضای رقابتی میان ایرلاین ها برای کاهش قیمت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تقسیم بندی انحصاری استان ها توسط شرکت های هواپیمایی، گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که استان ها عملا میان ایرلاین ها تقسیم شده و پروازهای هوایی هر استان تنها توسط یک شرکت هواپیمایی صورت می گیرد.

فضای رقابتی میان ایرلاین ها برای کاهش قیمت در استان ها وجود ندارد

نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انحصاری شدن پروازهای هوایی استان ها تبعات بسیاری دارد که مهم ترین آن این است که قیمت ها تنها توسط یک شرکت در استان تعیین شده و فضای رقابتی میان ایرلاین ها برای کاهش قیمت وجود ندارد و شرکت مربوطه تصمیم می گیرد که بلیط را با چه قیمتی به فروش برساند.

وی گفت: یکی دیگر از مسائلی که به موضوع انحصاری شدن ایرلاین ها در استان ها دامن می زند و مشکلات این حوزه را بیشتر می کند، فعالیت چارترها است، امروز شاهد هستیم که چارترها مدیریت بخش عظیمی از پروازهای داخلی را برعهده گرفته اند.

افزایش چشمگیر قیمت بلیط نتیجه فعالیت چارتری ها

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: فعالیت چارترها موجب افزایش چشمگیر قیمت بلیط پروازهای هوایی شده، البته اعضای کمیسیون عمران مجلس بارها نسبت به فعالیت پروازهای چارتری انتقاد کرده اند و مسئولان سازمان هواپیمایی اعلام کرده اند که میزان این پروازها کاهش می یابد، اما در عمل تاکنون این مسئله محقق نشده است.

فقدان نظارت سازمان هواپیمایی بر فعالیت پروازهای چارتری

علوی گفت: در شرایط کنونی نظارتی بر فعالیت پروازهای چارتری از سوی سازمان هواپیمایی صورت نگرفته و این مسئله موجب بروز ناسامانی در عرصه پروازهای هوایی شده است.

صنعت هواپیمایی نیازمند استراتژی عادلانه وزارت راه و شهرسازی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر وزارت راه و شهرسازی باید رویکرد خود را نسبت به فعالیت ایرلاین ها و سیاست انحصاری آن ها تغییر داده و استراتژی عادلانه ای را برای پروازهای هوایی پیاده کند، زیرا نمی شود که یک استان که از اعتبارات و درآمدهای بالایی برخوردار است، ایرلاین ها فعال و دارای هواپیماهای با کیفیت داشته و استانی با درآمدهای پایین از ایرلاین های سطح پایین استفاده می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208