به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، بر اساس تفاهمنامه ای که اخیرا میان مدیران عامل این دو بانک به امضا رسیده است، امکان تعامل دو جانبه در ارائه خدمات بانکی به مشتریان فراهم می شود.خدماتی چون امکان واریز وجوه به حساب و پرداخت وجه چک های مشتریان در شعب طرفین در فاز اول و سایر خدمات مانند بروات ، حوالجات طبق ضوابط و دستور العمل های بانکی به صورت آنلاین قابل ارائه است.
این تفاهم نامه برای تسریع در ارائه خدمات بانکی ، استفاده بهینه از ظرفیت مشترک شعب بانک ها و بهبود خدمت رسانی به عموم مردم و نیز به منظور کاهش هزینه های سرمایه گذاری در زمینه توسعه فیزیکی شبکه بانکی با بهره گیری از ابزارهای فناوری اطلاعات منعقد شده است.
به موجب مفاد تفاهمنامه یادشده، هر دو بانک موظف شدند چک های بانک مقابل را تا سقف jQuery15205975919026105678_1422884315482? میلیون ریال پرداخت کنند و نسبت به پذیرش و انجام تقاضاهای واریز وجه به حساب مشتری که در بانک اصلی افتتاح شده تا سقف مبلغ ??? میلیون ریال اقدام نمایند.
این طرح که از روز 12 بهمن در شعب این دو بانک در سراسر کشور عملیاتی می شود، با هدف ارائه خدمات آسان، سریع و صحیح به فعالان اقتصادی پایه ریزی شده و ضریب اعتماد و امنیت خاطر در حوزه فعالیت های بانکی را برای صادرکنندگان در سراسر کشور بالا می برد.
بانک توسعه صادرات به دنبال آن است که از طریق طرح هایی چون طرح خدمت، مشکل محدودیت شعب را که ویژگی تمامی اگزیم بانکهاست، رفع کند و آسایش مشتریان را از طریق کاهش رفت و آمد به شعب متبوع خود فراهم کند.
علاوه بر تفاهم نامه یاد شده با بانک صادرات ، طرح خدمت میان بانک ملی و بانک توسعه صادرات از سال گذشته تاکنون اجرا شده است.