پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444265 تاریخ : 1397/10/06-15:04:13
,17,
ضرورت همدلی و همگرایی دولت و بخش خصوصی

مودودی از راهکار تاب آوری در برابر تحریم‌ها گفت؛

ضرورت همدلی و همگرایی دولت و بخش خصوصی

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان فارس بر همدلی و همگرایی بین بخش خصوصی و دولتی تأکید کرد و گفت: در شرایط دشوار کنونی اقتصادی، دولت و بخش خصوصی باید پشتیبان هم باشند و از ظرفیت‌ها به گونه‌ای استفاده کنند که تاب آوری در برابر تحریم‌ها به غرور ملی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان فارس در خصوص اهداف تحریم گفت: هدف تحریم‌ها صرفاً مبادله کالا با پول نیست بلکه جدال بین درد و تاب آوری در شرایط فعلی است. اگر ترامپ شرایط را سخت تر می‌کند برای این است که درد و نا امیدی را در سطح جامعه بپراکند و تاب آوری یا عدم تاب آوری ما نشان میدهد که ترامپ به هدف نزدیک شده یا به آن دست پیدا نکرده است.

وی توانمندسازی بنگاه‌ها و مردمی کردن اقتصاد را نیازمند برنامه‌ای منسجم دانست و افزود: برای جهانی شدن و ورود به عرصه بین المللی باید روی موضوع توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتر فعالیت کنیم. آمارها نشان می‌دهد که کمتر از 10 هزار واحد صادرکننده فعالیت می‌کنند که این عدد در مقیاس جهانی ناچیز است.

مودودی با تشریح استراتژی سازمان توسعه تجارت ایران در راستای توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است تا در گام اول و در مقاطع زمانی مختلف 500 تا هزار واحد کوچک و متوسط را با ادبیات جهانی تجارت آشنا شده و با ایجاد شرایط  حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و هیات‌های مختلف تجاری رویکرد رقبا در عرصه بین‌المللی را دریابند سپس در مراحل بعدی با استفاده از تجربیات کسب شده به بنگاه‌های میلیون دلاری در صادرات تبدیل شوند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با تاکید بر اهمیت تعریف مگاپروژه‌ها برای توسعه صادرات ایران گفت: کم تنوعی در کالا و تعداد بنگاه‌های بزرگ صادراتی باعث شده تا سهم کوچکی از بازارهای هدف صادراتی داشته باشیم به گونه ای که در اقلام صادراتی بالای 10 میلیون دلار کمتر از 350 قلم کالا و در تعداد شرکت‌های صادراتی بالای 10 میلیون دلار کمتر از 350 شرکت هستندکه این موضوع دور از شأن تجارت کشورمان است. بنابراین، اصلی ترین کار تعریف مگاپروژه‌هایی است که بتواند ما را به سمت صادراتی شدت هدایت کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران