پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489467 تاریخ : 1398/05/23-13:22:05
,11,
سهم فرار بارنامه‌ای از حمل کالا به 40 درصد رسید

مشاور اتحادیه کامیونداران خبر داد:

سهم فرار بارنامه‌ای از حمل کالا به 40 درصد رسید

نماینده اتحادیه کامیونداران در کارگروه تن-کیلومتر، از حمل 35 تا 40 درصدی بار در کشور بدون صدور بارنامه خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صابر فاضل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علیرغم اینکه شروع فعالیت استارتاپ‌های حمل و نقل جاده ای، از ابتدای سال 96 بوده؛ اما از اواخر همان سال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مجوزهای لازم برای فعالیت آنها را صادر کرد، اظهار داشت: تا کنون 15 بازارگاه الکترونیکی از این سازمان مجوز گرفته اند؛ اما هنوز کنسرسیوم یا تشکل صنفی درباره فعالیت اپلیکیشن های حمل جاده ای بار شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه بازارگاههای الکترونیکی با صاحبان بار، رانندگان خودروهای سنگین، شرکت های حمل و نقلی و صاحبان کامیون ها در ارتباط هستند، افزود: متأسفانه برخی از اپلیکیشن های حمل بار جاده ای، به دلال های مدرن بار تبدیل شده اند و درآمد آنها، از اخذ بخشی از کمیسیونی است که شرکت های حمل و نقلی از رانندگان و صاحبان بار دریافت می کنند.

مشاور اتحادیه کامیون داران گفت: این در حالی است که بازارگاههای الکترونیکی باید به ارائه خدمات به رانندگان بپردازند و محل درآمد آنها، از این خدماتی است که ارائه می دهند.

وی درباره این خدمات تصریح کرد: منظور از خدماتی که بازارگاهها ارائه می دهند، آشنا کردن رانندگان و مالکان کامیون ها با صاحبان بار است که نمی توانند سفارش بار دریافت کنند؛ چراکه قشر راننده، از نبود بار به اندازه کافی شاکی است و صاحب بار از در دسترس خودروهای سنگین گلایه‌مند است؛ این در حالی است که بیش از 90 درصد باری که در کشور جابه جا می شود، خارج از سالن های بار فیزیکی به طرفین (صاحب بار و رانندگان کامیون) معرفی می شود و دلالان در این میان حضور جدی دارند.

فاضل ادامه داد: اگر سازمان راهداری بتواند نقش بازارگاه های الکترونیکی را در این میان پررنگ تر ببیند، می توانیم با استفاده از اپلیکیشن های حمل بار جاده ای، از جولان دلالان در معرفی بار به رانندگان بکاهیم.

عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، با بیان اینکه بازارگاههای الکترونیکی و نرم افزارهای حمل جاده ای بار، توانسته اند 15 تا 18 درصد از میزان تردد یک سر خالی کامیون ها بکاهند، گفت: این نرم افزارها می توانند حتی در حوزه کامیون های یخچالی، بونکر سیمان و تانکرهای حمل و سوخت که ذاتا خودروهای سنگین با تردد یک سر خالی هستند نیز، ورود کرده و از تردد یک سر خالی این نوع کامیون ها کم کنند.

کارشناس صنعت حمل و نقل جاده ای، درباره میزان صدور بارنامه در ایران با بیان اینکه روزانه 15 هزار بارنامه بین المللی و 115 هزار بارنامه داخلی در کشور صادر می شود، یادآور شد: 438 هزار دستگاه کامیون و 570 تا 610 هزار راننده فعال در کشور داریم و برآورد می شود در سال 35 تا 40 درصد حمل بار بدون بارنامه (فرار بارنامه ای) نیز داشته باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 194
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران