به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بر اساس تازه ترین آمار و گزارش های منتشر شده از سوی کارشناسان و پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت، میزان فروش گوشی های هوشمند در چین در سه ماهه نخست سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و افت شدید تقاضای مشتریان با کاهش قابل توجه 22 درصدی روبرو بوده است.
این در حالیست که افت شدید تقاضای مشتریان ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا به تنهایی در ماه فوریه 2020 یک کاهش بی سابقه 35 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده است.
این کارشناسان همچنین در ادامه گزارش خود به سهم شرکت های تولید کننده موبایل در بازار چین که بدون شک یکی از بزرگترین و مهم ترین بازارهای فروش محصولات مختلف از جمله گوشی هوشمند به شمار می رود، اشاره کرده اند.
طبق نمودار زیر می توان دریافت در این بازه زمانی هواوی با اختصاص 39 درصد از این بازار بیشترین سهم فروش موبایل را در این کشور به خود اختصاص داده و عنوان بزرگترین شرکت تولید و عرضه کننده گوشی های هوشمند را در چین از آن خود کرده است. بعد از آن شرکت چینی ویوو و اوپو به ترتیب با اختصاص سهم 18 درصدی و 17 درصدی در رتبه های دوم و سوم این فهرست رده بندی جای گرفته اند.
اپل نیز با سهم 10 درصدی در رتبه چهارم سهم شرکت های مختلف در بازار فروش موبایل در چین قرار گرفته است.