پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489842 تاریخ : 1398/05/31-17:48:44
,10028,
زائران اربعین پس از بازگشایی رسمی مرز خسروی عازم عراق می‌شوند

زائران اربعین پس از بازگشایی رسمی مرز خسروی عازم عراق می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: پس از آیین بازگشایی رسمی مرز خسروی در هشتم شهریور ماه، اولین کاروان زائران عتبات عالیات از این مرز عازم عتبات عالیات خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حامد دارابی افزود: طی اعلام و دستور رییس سازمان حج و زیارت کشور در صورت بازگشایی رسمی مرز خسروی، بلافاصله بعد از 24 ساعت آمادگی داریم زائران کربلای معلی را از این مرز به زیارت عتبات عالیات بفرستیم.

وی گفت: در همین راستا از پنجم شهریور ماه دفتر نمایندگی حج و زیارت استان و شرکت شمسا در مرز خسروی مستقر و دفتر راه اندازی خواهند کرد.

دارابی افزود: کلیه اقدام ها در آنسوی مرز توسط دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق و شرکت شمسا که متولی اعزام های عتبات عالیات است انجام شده و زمینه برای اعزام کاروان ها از همین مرز فراهم است.
قرار است از مرز خسروی امسال بیش از یک میلیون نفر عازم مراسم اربعین شوند.

در سال 97 حدود 2 میلیون زائر از ایران در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که 61 درصد آنان از مرز مهران، 22 درصد از شلمچه، 13 درصد از چذابه و چهار درصد هم به صورت هوایی وارد عراق شدند.

از این تعداد بیش از 700 هزار زائر از مسیر کرمانشاه راهی مرز مهران سپس عراق شدند و حدود 800 هزار زائر هم در مسیر بازگشت از کرمانشاه تردد کردند.

انتظار می رود با باز شدن خسروی بسیاری از این زائران از رفتن به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه منصرف شوند زیرا کرمانشاه نزدیکترین نقطه به کربلاست و زیرساخت‌های ارتباطی آن (فرودگاه، قطار و بزرگراه کربلا) هم تکمیل است.

خسروی تا بغداد پایتخت عراق 187، کربلا 293، کاظمین 203، سامرا 220 و نجف 362 کیلومتر فاصله دارد در حالی که فاصله مهران، چذابه و شلمچه تا کربلا به ترتیب 300، 458 و 552 کیلومتر است.

آئین معنوی راهپیمایی اربعین حسینی امسال از اواسط مهر ماه آغاز و در روز 28 مهر (اربعین) به اوج می رسد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان، 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران