به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید محمد مامنپوش با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمههای زندگی در میان خانوادههای ایرانی بسیار پایین است، اظهار داشت: با وجود رقابتهای بسیار فشردهای که در حوزه بیمههای غیر زندگی در میان شرکتهای بیمهای وجود دارد، شرکت بیمه کوثر تمرکز خود را بر افزایش سطح نفوذ بیمههای زندگی در میان خانوادهها قرار داده و تا حدودی نیز موفق بوده است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامههای اصلی بیمه کوثر باید حرکت به سوی بیمههای زندگی به عنوان حلقه مفقوده صنعت بیمه باشد، افزود: مردم اصفهان علاقهای به بیمههای زندگی ندارند و بر همین اساس، برنامهریزیهایی انجام گرفته تا ضریب نفوذ این نوع از بیمهها در میان خانوادههای اصفهانی افزایش یابد.
رییس شعبه بیمه کوثر در استان اصفهان با اشاره به فعالیت 22 شرکت بیمهای در سطح کشور با مجوز بیمه مرکزی، تصریح کرد: بیمه کوثر در سال 89 راهاندازی شد اما پس از آغاز فعالیت، هر سال با موفقیتهای بینظیری روبهرود شد که جایگاه این شرکت را در میان شرکتهای بیمهای ارتقا داد.
وی ادامه داد: بیمه کوثر که در پایان سال 90 حائز رتبه 16 در تولید حق بیمه در بین شرکتها بود، در پایان سال گذشته به رتبه 11 رسید و بر اساس آمارهای بیمه مرکزی، در سه ماهه ابتدای سال جاری توانسته رتبه نهم صنعت بیمه را کسب کند.
مامنپوش بیان داشت: بیمه کوثر در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 80 درصد رشد پرتفو داشته و از برنامه هدفگذاری شده هم 35 درصد جلوتر بوده است.
وی افزود: این شرکت در سال 92 موفق شد با ورود به عرصه بیمه و جلب اعتماد مدیران و ارائه بیمهنامههای متعدد، نسبت به رفع دغدغههای آنها اقدام و به پرداخت خسارتهای احتمالی در اسرع وقت، جایگاه مطلوب خود را در سطح استان پیدا کند.
رییس شعبه بیمه کوثر در استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه این شرکت موفق شده 50 نمایندگی در سطح این استان ایجاد و فعال کند، گفت: بیمه کوثر توانسته شرایطی را ایجاد کند تا پرداخت خسارت بیمههای اتومبیل در محل حادثه انجام گیرد؛ همچنین برنامه استراتژیک بیمه کوثر در سطح استان اصفهان بر اساس ایجاد و راهاندازی حداقل 100 نمایندگی پایهگذاری شده و این امر تا پایان سال جاری تحقق خواهد یافت.