به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه با بیان این که دانایـی در بخـش عرضـه و تقاضـا باید افزایش یابد، افزود: این موضوع مستلزم آموزش پایدارحرفه ای منطبق بر سـرفصل های اسـتاندارد است.
به گفته او، تولیـد محصـولات بیمـه زندگـی چابـک، منطبـق بـر ریسـک های موجود و قابل رقابت با سـایر محصولات جانشـین، الزامی است.
عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه افزود: در چنین شرایطی، معمولا افراد به جای افزایش کیفیت زندگی، به دنبال تثبیت قدرت خریدشـان هستند، پـس می توان ارائه محصـولات جدیـد بیمه ای متناسـب با شناسـایی نیازهای مشـتری و افزایش دانایی در بخش عرضـه و تقاضـا را از راهبردهای مهم این حوزه دانست.
ضرابیه به لزوم جداسازی واحد پالایش و تولید آمار از بخش آی سی تی و فاوای شرکت های بیمه اشاره و تاکید کرد: بهتر است مباحث مربوط به آموزش جدا از مسائل پژوهشی قرار گیرند. چرا که ممکن است بر اثر تقابل این دو موضوع، به هر یک از آنها چنان که باید و شاید پرداخته نشود. ما نباید اجازه بدهیم این تجربه در صنعت بیمه هم رخ بدهد.
به گفته وی، باید با پالایش و تولیـد آمـار دقیق در مـورد بیمه هـای زندگی و به کارگیری افـراد فعـال در زمینـة محاسـبه ریسـک، بیمه نامه هـای جدیـد زندگی با نرخ هـای رقابتـی تولید و به بازار عرضه شود.
ضرابیه همچنین بر لزوم اصلاح آیین نامه های 54 ،57 و 60 و پررنگ شدن بخش بیمه های زندگـی در آنها تاکید کرد و گفت: ورود استارت آپ ها به صنعت بیمه، اتفاق مبارکی است، ولی اگر ما به درستی پذیرای آنها نباشیم، ممکن است از صنعت ما به صنعت دیگری کوچ کنند.