به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، محمد ابراهیم تحسیری در حاشیه پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران بیمه معلم که در اصفهان برگزار شد با مرور موفقیت های شرکت در دوره کنونی و نیز برنامه ریزی برای بهبود شرایط، اظهار کرد: مشتری مداری، افزایش دانش کارکنان و برنامه محور بودن فعالیت های شرکت، مهمترین اهداف بیمه معلم است.
وی با اشاره به این که بیش از 75 درصد کارکنان ستادی شرکت بیمه معلم از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند، افزود: در آزمون های صلاحیت حرفه ای صنعت بیمه نیز همواره تعداد قابل توجهی از پذیرفته شدگان از شرکت بیمه معلم بوده اند و حضور جمعی از کارکنان بیمه معلم (ستاد و شعب) در رتبه های تک رقمی این آزمون ها نشان می دهد همکاران من تا چه اندازه به افزایش سطح دانش خود اهمیت می دهند.
مدیرعامل بیمه معلم در پاسخ به این سوال که شرکت برای تقویت رضایتمندی مشتریان چه اقداماتی انجام داده است، با بیان این که این شرکت ابزار لازم برای پشتیبانی و تقویت سامانه CRM را به کار گرفته است، اضافه کرد: بخشی از مشتریان و مخاطبان شرکت را افراد غیر ایرانی تشکیل می دهند، بر همین اساس سایت انگلیسی شرکت بارگذاری و همچنین برای جلب نظر هر چه بیشتر مشتریان داخلی و ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان خاص، باشگاه مشتریان راه اندازی شده است.
ایشان ادامه داد: بررسی ها از افزایش رضایت مشتریان بیمه معلم حکایت دارد. پیش از این نیز بیمه معلم در میان مشتریان جایگاه مطلوبی داشت، به طوری که در آخرین پژوهش انجام شده به سفارش بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و توسط پژوهشکده بیمه، بیمه معلم از نظر شاخص رضایتمندی مشتریان رتبه سوم را در بازار بیمه کشور از آن خود کرده است.
مدیرعامل بیمه معلم تاکید کرد که در راستای نامگذاری سال 95 به سال توسعه آموزش و مشتری مداری، شرکت بیمه معلم در نظر دارد با راه اندازی واحد مشتریان ویژه (VIP) خدمات خاصی به مشتریان بزرگ خود ارائه دهد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
محمد ابراهیم تحسیری همچنین راه اندازی کانال تلگرام برای دریافت اخبار دقیق و سریع و نیز راه اندازی ربات تلگرام برای دریافت خدمات و نرخ ها را از بهترین اقدامات در راستای خدمت رسانی به مشتریان بیمه معلم ارزیابی کرد.
مدیرعامل بیمه معلم در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات تازه شرکت برای تقویت شبکه فروش اظهار کرد: دستورالعمل استفاده از صندوق اعتباری نمایندگان بیمه معلم به تازگی ابلاغ شده است که بر اساس آن هر نماینده بسته به میزان فعالیت خود می تواند از اعتبار متغیر استفاده کند.
ایشان همچنین برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی نمایندگان را گام مهمی در راستای تقویت شبکه فروش دانست.
به گفته مدیرعامل بیمه معلم افزایش تعداد شعب، حضور در مناطق آزاد و نیز جذب نمایندگان برای فروش بیشتر از مهمترین اقدامات برای گسترش خدمات شرکت در جامعه بوده است.
محمد ابراهیم تحسیری همچنین کنترل ریسک با استفاده از روش ها و ابزارهای علمی شرکت را بسیار درست و دقیق ارزیابی کرد.
وی اظهار کرد: اگر سطوح مختلف سازمان از ابتدا به محاسبات ریسک توجه داشته و آن را درست انتخاب کنند، نه تنها هزینه های شرکت کاهش مییابد بلکه بهره وری نیز افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل بیمه معلم همچنین در پاسخ به سوالی درباره عملکرد شرکت در حوزه سرمایه گذاری، واریز سود قطعی 25درصدی مربوط به سال 1394 به حساب بیمه گزاران عمر این شرکت را نشانه ای از هدف گذاری و عملکرد درست عنوان کرد.
وی همچنین تاکید کرد که شرکت، به سرمایه گذاری درست منابعش توجه ویژه دارد و بازده این سرمایه گذاری ها در سال گذشته از متوسط بازده بازار بیشتر بوده است.
به گفته ایشان، در سال گذشته با توجه به شرایط رکودی اقتصاد کشور به دلیل تحریم های شدید اقتصادی و نیز افت شدید قیمت نفت، وضعیت سرمایه گذاری ها و کسب بازده به مراتب سخت تر از همیشه بوده است. مدیرعامل بیمه معلم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا خدمات بیمه معلم فقط به قشر فرهنگی جامعه محدود می شود، با تاکید بر این که این شرکت به همه اقشار جامعه خدمات می دهد، پاسخ داد: بیمه معلم یک شرکت جامع است که همه انواع بیمه نامه را به همه افراد جامعه ارائه می دهد.
ایشان به تعامل با صندوق ذخیره فرهنگیان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دو سهامدار بزرگ شرکت اشاره کرد و گفت: امسال رکورد صدور بیمه نامه برای فرهنگیان از سوی بیمه معلم شکسته شد. وی افزود: نظرسنجی ها نشان می دهد حجم قابل توجه فرهنگیان از خدمات بیمه معلم رضایت دارند.
محمد ابراهیم تحسیری همچنین به توسعه قراردادهای بیمه معلم و کشتیرانی در حوزه بیمه های دریایی اشاره و خاطرنشان کرد: طرح ویژه عمر و سرمایه گذاری و طرح ویژه آتش سوزی برای منازل مسکونی پرسنل کشتیرانی ارائه شده و طرح های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل بیمه معلم با بیان این که این شرکت علاوه بر انجام مسئولیت های ذاتی خود در حوزه بیمه گری، به حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز ورود جدی داشته است، گفت: حمایت از ورزشکاران از جمله این اقدامات است. به گفته ایشان این کار می تواند فرهنگ بیمه را در میان اقشار ورزش دوست کشور نیز گسترش بدهد.
مدیرعامل بیمه معلم همچنین به گزیده ای از دستاوردهای بیمه معلم در سال گذشته بر اساس گزارش مجمع اشاره کرد و افزود: تقسیم 280 ریال سود نقدی به ازای هر سهم، رشد 22 درصدی پرتفو، رشد 138 درصدی سود شرکت نسبت به سال مالی قبل و تحقق 99 درصد بودجه سال مالی مورد گزارش، از جمله این دستاوردهاست.
محمد ابراهیم تحسیری در ادامه به سوالی درباره عملکرد شرکت طی شش ماه نخست سال جاری پاسخ داد.
با اشاره به این که میزان تحقق بودجه در این مدت 123 درصد بوده در حالی که درصد تحقق فروش در مدت مشابه سال گذشته معادل 113 درصد بوده است، کل حق بیمه صادره شرکت در این مدت معادل 4/931 میلیارد ریال که در مقایسه با حق بیمه 4/058 میلیارد ریالی سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل بیمه معلم در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت بیمه های عمر در پرتفوی شرکت گفت: حق بیمه صادره در رشته عمر انفرادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد رشد نشان میدهد.
وی تاکید کرد که نسبت خسارت 6 ماهه اول امسال شرکت 37 درصد بوده، که نسبت به متوسط صنعت از شرایط مطلوبی برخوردار است.
محمد ابراهیم تحسیری، مدیر عامل شرکت بیمه معلم همچنین در راستای ارزیابی مطلوب تر عملکرد شبکه فروش، توسعه و بهبود داشبردهای مدیریت عملکرد شرکت از جمله داشبرد “کارنامه عملکرد شعب” و ”کارنامه عملکرد نمایندگان”، تدوین و تصویب دستورالعمل “مدیریت عملکرد نمایندگان” به منظور مدیریت نقاط قوت و ضعف نمایندگان شرکت را از دیگر دستاوردهای شرکت اعلام کرد.