به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، ازکل شکایات واصله، 24 هزا رو 632 فقره (88 درصد) مربوط به کالا و 3469 فقره (12درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستوران های غذاخوری و تعمیرگاههای خودروی سبک است.
همچنین گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف قرار دارد.
ازمجموع شکایات خصوصی 607 فقره (2درصد) با برآورد ارزش17 میلیارد و 418 میلیون و 779 هزا رو 532 ریال در کارگروههای استانی رسیدگی شده که منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است .
این امر از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی جلوگیری کرده است.