پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508361 تاریخ : 1398/12/04-14:59:41
,2,
تسهیل خدمات بانکی به روشندلان

تسهیل خدمات بانکی به روشندلان

افتتاح دستگاه ویژه عملیات شعبه ای برای روشندلان در بانک مسکن، گامی در جهت توسعه خدمات به این گروه از هموطنان بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، بانک مسکن در سال های گذشته با توجه به اهداف انسان دوستانه خود مبنی بر حمایت از روشندلان، سعی کرده که خدمات بانکی ویژه ای برای این گروه از هموطنان در نظر بگیرد. از آنجایی که در سال های گذشته بهره گیری از خدمات بانکی برای روشندلان همواره نیاز به همراه بوده است، بانک مسکن سعی کرده که با فرآهم کردن شرایطی، این نیاز را به حداقل برساند. یکی از این خدمات، راه اندازی دستگاه ویژه عملیات شعبه ای نابینایان است. این دستگاه در استان های تهران، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است. هدف این سامانه افزایش رضایتمندی مشتریان نابینا و سهولت بهره مندی این قشر از خدمات بانکی بدون نیاز به همراه است. سامانه خدمات بانکی روشندلان، شامل دستگاه برجسته نگار و نرم افزارهای بانکی است، که علاوه بر صفحه کلید و نمایشگر بریل، از سیستم صوتی برای آگاهی از اطلاعات مورد نیاز برخودار است و کلیه ضوابط و قوانین امنیتنی نیز برای مشتریان رعایت شده است.

یکی از امکانات مورد بهره گیری از این سامانه تکمیل فرم های بانکی برای روشندلان است، به نحوی که افراد روشندل می توانند فرم های درخواست شده برای افتتاح حساب، دریافت وجه، واریز وجه، خدمات کارت و ...، با بهره گیری از امکاناتی نظیر ورودی و خروجی های صوتی و بریل را تکمیل کنند. در حقیقت نوشتار موجود در فرم های بانکی از طریق نمایشگر بریل در این دستگاه ها، به صورت لمسی قابلیت خواندن برای روشندلان را دارد. در مرحله بعد این فرم ها توسط چاپگر باجه پرینت و برای ادامه عملیات در اختیار مسوولان قرار می گیرد.

یکی از چالش های موجود در توسعه این دستگاه ها، عدم مراجعه روشندلان برای دریافت خدمات است که نشان می دهد، اطلاع رسانی مناسب درخصوص بهره گیری از این دستگاه ها صورت نگرفته است. از این رو، نیاز است که علاوه بر همکاران در شعب مختلف بانک مسکن، تمامی هموطنان نیز در صورت شناخت و آگاهی از نیاز افراد روشندل به خدمات بانکی، خدمات جدید ارایه شده از سوی بانک مسکن را اطلاع رسانی کنند. امید است که با گسترش اطلاع رسانی، شرایط برای تسهیل خدمات بانکی به مشتریان روشندل گسترش یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران