مرتضی بهنام عضو شورای سیاستگذاری سومین جایزه مسئولیت اجتماعی شرکتی و توسعه پایدار بنگاههای اقتصادی، گفت: امسال سومین سالی است که ما تصمیم داریم جایزه مسئولیت اجتماعی شرکتی را در سطح ملی برگزار کنیم و امروز هم شاهد نقش مسئولیت اجتماعی در توسعه اقتصاد ملی بودیم.
وی افزود: با توجه به سال سخت اقتصادی که پشت سر گذاشتیم، قصد داریم توجه بنگاهها را مجددا به بخش CSR، رفتار و رویکرد مسئولانه جلب کنیم که نسبت به محیط کسبوکارمان نگاه مسئولانه داشته باشیم که با نگاه مسئولانه میتوانیم مشتریان خودمان را حفظ و به تعداد آنها بیافزایم.
بهنام با بیان اینکه بنگاهها و مارکتهای مختلف نیاز به مشتری دارند، گفت: یکی از اهرمها و تکنیکهای بسیار خوب برای حفظ مشتری و توسعه بازار، ایفای نقش مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی است.
وی با طرح این پرسش که "چرا بنگاههای اقتصادی تمایلی به ارائه گزارش مسئولیت اجتماعی خود ندارند؟" اظهار کرد: این موضوع چند علت دارد که برخی عقیده دارند این کار ریا است اما این عقیده چندان قابل قبول نیست. بعلت اینکه از متخصصین CSR در بنگاههای خودشان استفاده نمیکنند و نسبت به رفتار CSR، رفتار مسئولانه و فعالیتهایی که انجام میدهند آگاهی ندارند و به همین علت نمیدانند چه گزارشی باید ارائه دهند.
عضو شورای سیاستگذاری سومین جایزه مسئولیت اجتماعی شرکتی و توسعه پایدار بنگاههای اقتصادی گفت: اگر CSR به استراتژی در سازمان تبدیل شود و سازمانها و بنگاهها استراتژی مسئولیت اجتماعی داشته باشند مطمئنن میتوانند گزارش آن را به مخاطبین جامعه ذی نفعان خودشان ارائه دهند.
بهنام به بنگاههای اقتصادی پیشنهاد کرد: حتی اگر ریا هم بشود اشکالی ندارد ما باید به استحضار ذی نفعان خودمان برسانیم تا همه یاد بگیریم رفتار مسئولانه از خودمان داشته باشیم.
چند رسانه ای

خبرنگار / #حسین جواهریان #مرتضی بهنام