پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226192 تاریخ : 1395/07/11-17:24:30
,1,
بانک پاسارگاد گواهینامه ISO-10668:2010 در زمینه ارزیابی ارزش علائم و شهرت تجاری را گرفت

بانک پاسارگاد گواهینامه ISO-10668:2010 در زمینه ارزیابی ارزش علائم و شهرت تجاری را گرفت

بانک پاسارگاد در موفقیتی دیگر، گواهینامه ISO-10668:2010 در زمینه ارزیابی ارزش علائم و شهرت ‌تجاری را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌ عمومی این بانک، ضمن اعلام این خبر گفت: امروزه «علائم و شهرت ‌تجاری» سهم عمده‌ای از دارایی بنگاه‌های اقتصادی بزرگ به‌شمار می‌رود و کنترل آن در زمره‌ی فعالیت‌های استراتژیک سازمانی است. وی با بیان این مطلب که اندازه‌گیری ارزش مالی یک «علامت ‌تجاری»، به‌عنوان یک دارایی نامشهود بسیار دشوار است ادامه داد: بر این اساس، ارزش علائم و شهرت ‌تجاری، عاملی مهم و تعیین‌کننده در ارزش سهام شرکت‌ها است و در واقع ارزش افزوده‌ای است که یک محصول توسط نام خود خلق می‌کند.

رفیعی خاطرنشان کرد: دریافت گواهینامه ایزو ISO 10668:2010 به این مفهوم است که سازمان یک توافق بین‌المللی را پذیرفته است که طی آن کلیه فرآیند ارزش‌گذاری «علائم تجاری» مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این گواهینامه علائم و شهرت ‌تجاری یک سازمان یا شرکت و دفاتر و اسناد دارایی‌های شرکت، بررسی شده و مورد تحلیل قرار می‌گیرد. به این ترتیب علامت تجاری آن سازمان به عنوان ارزش و دارایی در نظر گرفته خواهد شد. در حقیقت این استاندارد بین‌المللی رویکردی مناسب و معتبر به ارزش‌گذاری علائم و شهرت ‌تجاری ارایه می‌دهد و از جنبه‌های مالی، رفتاری و قانونی به آن می‌پردازد.‌
وی در ادامه تصریح کرد: مقوله ارزش‌گذاری علائم تجاری در دنیا تا سال 2010 به روش‌های مختلفی انجام می‌شد. باتوجه به تنوع، وجود مغایرت و عدم هم‌پوشانی این روش‌ها، نتایج، غیر قابل استناد و متناقض بود. کمیته تخصصی ارزش‌گذاری برند در موسسه ISO با عضویت نمایندگان 3 شرکت برتر فعال در این حوزه در سال 2010 شکل گرفت و خروجی آن در سپتامبر2010 منجر به انتشار استاندارد بین‌المللی ISO10668:2010 – Brand Valuation شد.
وی در پایان تأکید کرد: پیش از این بانک‌پاسارگاد، به عنوان یک نام جهانی، موفق به دریافت گواهینامه‌ی ثبت جهانی علائم تجاری شده‌بود. همچنین این بانک در موفقیتی دیگر، به عنوان اولین بانک ایرانی، موفق به ثبت جهانی علائم تجاری خود در کشورهای عضو کنوانسیون مادرید و برخی دیگر از کشورها در پنج قاره شده‌ بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 198
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران