به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک دی در مراسم تعالی سازمانی که امروز با حضور مدیران دولتی و سازمانهای مختلف شرکتکننده برگزار شد بانک دی با قرار گرفتن در بین شرکتهای پیشرو و با رشد حدود 70 امتیازی نسبت به سال گذشته در الگوی ملی تعالی سازمانی موفق به دریافت جایزه ارزشمند سه ستاره شد.
دکتر احمد شفیعزاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ با ابراز خرسندی از پیادهسازی مدل تعالی در بانک دی اظهار کرد: خدا را سپاس میگوییم که در سالهای اخیر نگاه جسورانه و متعالی رهبران بانک دی به افزایش شفافیت اطلاعات و ارتباطات و پذیرش فرایندهای خود ارزیابی و قرار گرفتن در معرض ارزیابیهای برون سازمانی با جدیت مورد توجه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: نتایج این اقدامات شامل رشد فوق العاده سریع و چند پلهای در بین صد شرکت برتر و همچنین اخد تقدیرنامه دو ستاره از جایزه ملی تعالی سازمانی در سال گذشته است که نشانگر استقرار نظام های مناسب مدیریتی بهبود و بهره وری و همچنین حرکت نهادینه و منطقی بانک در مسیر سرآمدی و تعالی است.
مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه موفقیت در این زمینه، مرهون تلاش، همکاری، همدلی و هم زبانی کلیه همکاران بانک است، خاطرنشان کرد: ضروری است از زحمات تمامی همکارانی که در راه تعالی بانک ارزش آفرین دی گام برمیدارند صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و این افتخار را به رهبران تعالی و همه کارکنان ساعی و کوشای بانک دی تبریک و تهنیت عرض کنیم.
بر اساس این گزارش سازمانهای متعالی در متن عملیاتی خود به نتایج برجستهای پایدار دست مییابند که همزمان نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت تمام ذینفعانشان را برآورد میسازند.
امروزه در سراسر دنیا، سازمانهای جسور و چابک، خود را مورد ارزیابیهای داخلی و بیرونی از منظرهای کمی و کیفی قرار میدهند تا علاوه بر مقایسه با استانداردها و اهداف رقبای ملی، منطقهای و بینالمللی، خود را در مسیر بهبود و تطبیق با تغییرات سریع و گسترده محیطی قرار دهند.
این امر در ایران از سوی سازمان مدیریت صنعتی و در قالب جایزههای معتبر و ملی زیر برگزار میشود:
1 ـ صد شرکت برتر ایران (مقایسه شرکتها با شاخصهای میزان و رشد فروش، سود آوری و مواردی از این دست) منظر کمی
2 ـ الگوی تعالی سازمانی (ارزیابی شرکتها بر اساس معیارهای توانمندسازها و نتایج کیفی و کمی) منظر کیفی