پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489016 تاریخ : 1398/05/14-14:25:46
,2,
بانک توسعه تعاون امسال 3700 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

بانک توسعه تعاون امسال 3700 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک در چهار ماه نخست امسال 3700 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد رشد داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حجت‌الله مهدیان روز دوشنبه در نشست خبری که در محل بانک توسعه تعاون برگزار شد، افزود: سال گذشته 9 هزار 530 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و امسال نیز 13 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.  

وی گفت: سرمایه بانک یک هزار میلیارد تومان بود و در بودجه امسال با رایزنی‌های انجام شده یک هزار میلیارد تومان نیز افزایش سرمایه داشتیم که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در مرحله واگذاری به بانک است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اضافه کرد: سرمایه این بانک امسال به 2 هزار میلیارد تومان می‌رسد که درصدد هستیم این مبلغ را سال آینده نیز افزایش دهیم.  
وی درباره جذب سرمایه مردمی گفت: بانک توسعه تعاون، بانکی توسعه‌ای است و قرار نیست متکی به منابع مردمی باشد اما با این وجود از مجموع 14 هزار میلیارد تومان منابع بانک 90 درصد مردمی و 10 درصد دولتی است.  

مهدیان درخصوص پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها گفت: همواره درباره سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور اختلاف نظر است و براساس آمار پنج تا هفت درصد اعلام می‌شود که با رقم 25 درصد پیش‌بینی شده در قانون فاصله زیادی داریم.

وی افزود: 92 هزار تعاونی فعال در کشور داریم که بخش اعظمی از آنها مشتری ما هستند و برای اینکه سهم آنها در اقتصاد افزایش یابد باید باور عمومی نسبت به بخش تعاون تغییر کند و اعتماد به این بخش بیشتر شود.

مهدیان تصریح کرد: یکی از راهکارهای افزایش حجم بخش تعاون، حمایت بیشتر از تعاون و افزایش سرمایه این بانک است.

معوقات بانک توسعه تعاون پنج واحد از متوسط کشور پایین است

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به تسهیلات در حوزه سیل گفت: 250 میلیارد تومان در موضوع سیل تسهیلات پرداخت کردیم. 160 میلیارد تومان در بخش مسکن و 90میلیارد تومان در حوزه کشاورزی تعهد داشتیم.

وی ادامه داد: از ابتدا سال 98 تاکنون حدود 92 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش ها پرداخت شده است.

مهدیان در ادامه درباره معوقات بانک توسعه تعاون گفت: معوقات بانکی تحت کنترل است به گونه‌ای که نسبت معوقه و تسهیلات 8.2 درصد (معادل 900 میلیارد تومان) است که از متوسط بانکی کشور که 13 درصد است پنج واحد کمتر است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: این مدیریت و کنترل با وجود افزایش شدید حجم تسهیلات اعتباری بوده است که در سه سال اخیر پرداخت شد.

وی اظهارداشت: در 10 سال اخیر که از تاسیس بانک توسعه تعاون می‌گذرد بیش از 35 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم که دو سوم آن در سه سال اخیر پرداخت شده است و با توجه به این افزایش، مطالبات غیر جاری تحت کنترل بوده است.

حفظ اشتغال موجود در اولویت پرداخت تسهیلات است

مهدیان درباره اولویت پرداخت تسهیلات در شرایط موجود، گفت: اولویت ما اعطای تسهیلات سرمایه در گردش است و این اولویت نظام بانکی کشور، خواسته بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و امور دارایی و وزارت کار است.

وی افزود: توصیه دستگاه‌ها این است که سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی فعال برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید پرداخت شود و در درجه بعد تکمیل طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است و می‌توانند با مبلغ تسهیلات به بهره برداری برسند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که دو بخش صنعت و کشاورزی در اولویت پرداخت تسهیلات است، زیرا سرمایه‌بری کمتر و اشتغالزایی بیشتری دارد.

1500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد

مدیرعامل بانک توسعه تعاون درخصوص پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون در بحث اشتغال روستایی، گفت: سهم بانک توسعه تعاون از 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی 2 هزار و 476 میلیارد تومان است که یک هزار و 726 میلیارد تومان تصویب شده است.

مهدیان افزود: یک هزار و 588 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و 1500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و 950 میلیارد تومان دیگر باید تا پایان سال پرداخت شود.

وی بیان کرد: سهم 50 درصدی صندوق توسعه ملی به حساب بانکی پرداخت نشده است، متناسب با آورده صندوق، آورده بانک نیز از بقیه منابع تفکیک می‌شود و تسهیلات اعطا می‌کنیم.

حساب بانک توسعه تعاون، هرگز قرمز نشده است

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه اظهارداشت: در پنج سال گذشته هیچگاه اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشتیم و جزو بانک‌هایی هستیم که تعادل بین منابع و مصارف را مدیریت کردیم و زمانی که مازاد داشتیم در بازار غیربانکی به سایر بانک‌ها تسهیلات اعطا کردیم و گاهی هم کسری داشتیم که از مازاد تامین کردیم

مهدیان تاکید کرد: هیچگاه حساب بانک توسعه تعاون نزد بانک مرکزی قرمز نشده است.

وی افزود: 850 میلیارد تومان مجموع خطوط اعتباری در سه سال گذشته از بانک مرکزی دریافت کردیم که در راستای تامین مالی تعاونی‌ها و طرح‌های ملی استفاده شده و به توان نقدینگی بانک کمک کرده است.

مهدیان در ارتباط با فروش اموال و املاک بانک گفت: حجم اموال و املاک مازاد در مقایسه با شبکه بانکی کشور ناچیز است و تا پایان امسال 100 درصد واگذاری‌ها اتفاق نمی‌افتد و دلیل آن نیز رکود حاکم بر اقتصاد است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران