پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517724 تاریخ : 1399/05/22-16:31:47
,17,
آیین نامه «ایمنی در تونل سازی» تصویب شد

آیین نامه «ایمنی در تونل سازی» تصویب شد

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب آیین نامه «ایمنی در تونل سازی» خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در یکصدو شصت و دومین جلسه شورای عالی حفاظت فنی اظهارداشت: موضوع سالم سازی محیط کار اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: با توجه به شمار قابل توجه کارگاه های دارای مشاغل سخت و زیان آور در سطح کشور و سالم سازی تعداد محدودی از کارگاه های تولیدی ،با انجام اقدامات کارشناسی لازم، صفت سخت و زیان آور از مشاغل آنان حذف شد.

معاون روابط وزارت تعاون گفت: هرچند این اقدام گامی ارزشمند به شمار می رود اما با توجه به تعداد کارگاه های مشمول سخت و زیان آور کافی نیست.

شاکرمی اضافه کرد: متأسفانه بخشی از کارفرمایان به دلایل نگاه کوتاه مدت به فعالیت اقتصادی در زمینه شرایط محیط کار در بنگاه ها تمایلی به استانداردسازی و سالم سازی محیط های کاری ندارند از این رو لازم است مدیران اجرایی استانی به عنوان روسای کمیته های سخت و زیان آور به این مهم توجه و برای اصلاح این رویکرد اقدام کنند.

وی اظهارداشت: با اصلاح این رویکرد می توان به نتایج مثبتی از جمله کاهش هزینه های تولید، کاهش آسیب ها، بیماری های شغلی، افزایش بهروری و کمک به ثروت ملی دست یافت.

معاون روابط کار با اشاره به ضرورت ایجاد و عوامل انگیزشی به کارفرمایان برای اصلاح شرایط محیط کار خود از جمله پذیرش هزینه های تخصیص یافته از سوی کارفرمایان برای ایمن سازی محیط های کاری در ردیفی به عنوان پرداخت های مالیاتی تصریح کرد: پیگیری و اجرای این موضوع می تواند گامی موثر در کمک به کارفرمایان در ارتقای ایمنی محیط کار و صیانت از کارگران کشور باشد.

شاکرمی تصریح کرد: اعضای شورای عالی حفاظت فنی به ویژه تشکل های کارفرمایی و کارگری و صاحب نظران در این حوزه برای هم فکری و ارائه راهکارهای عملی در خصوص سالم سازی محیط کار و کاهش مشاغل سخت و زیان آور در ارائه راهکارهای مناسب می توانند نظرات و پیشنهادهای خود را به این شورا اعلام کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران