به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، فروش در پلتفرمهای مختلف در مقایسه با دنیا توزیع جذابی دارد، 65درصد فروش بازی در ایران در موبایل انجام میشود 20درصد در کامپیوتر و 15درصد روی کنسول، در صورتی که در دنیا 32درصد فروش بازی روی پلتفرم موبایل است. حسن کریمی قدوسی با اشاره به فعالیتهای بنیاد برای فروش بازیهای کامپیوتری توسط ناشران، گفت: باید اکوسیستم در کشور اصلاح شود و تنها راهحل برای بازیهای کامپیوتری رعایت قانون کپیرایت است. ما فعالیتهایی را در این زمینه انجام میدهیم اما تا زمانی که کپیرایت رعایت نشود مثل حوزه نرمافزار، در حوزه فروش محصول به کاربر لطمه میخوریم و به سمت محصول سفارشی میرویم. وی خاطر نشان کرد: اینکه ما جلوی بازیهای زیرپلهای را بگیریم باعث نمیشود بازیهای ایرانی بفروشد. مشکل بازار PC ما نسبت قیمت به کیفیت است. مجوزی که به بازیها میدهیم 6000 تومان است و نمیشود بازی را گران کرد چون در آن صورت بازی زیرزمینی افزایش مییابد و کپیرایت رعایت نمیشود. کریمی قدوسی با تاکید بر افزایش فروش بازی روی موبایل، گفت: از دلایل این موضوع این است که مردم ایران به دلیل مشغله زیادی که دارند فرصت زیادی برای بازی کردن در کامپیوتر ندارند و همچنین هزینه خرید بازی روی موبایل ارزانتر از کامپیوتر است. بازی کامپیوتری در خارج کشور 60 دلار است و در ایران این بازی اورجینال 250 هزار تومان قیمت دارد، بازی غیراورجینال هم 10هزار تومان است.