پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 682600 تاریخ : 1403/02/22-13:33:51
,11,
آموزش ساخت خانه، ساختمان، اتاق باغی با ساندویچ پانل سقفی و دیواری آریا پانل (aryapanel)

آموزش ساخت خانه، ساختمان، اتاق باغی با ساندویچ پانل سقفی و دیواری آریا پانل (aryapanel)

خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل مزایا و معایب زیادی دارد که می توان به دوام خوب اشاره کرد. اگر به دنبال یک ویلای پیش ساخته با ساندویچ پانل هستید، تا انتهای این مطلب همراه شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ما تولید کننده انواع کانکس درجه یک باشید.

خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل

خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل مزایا و معایب زیادی دارد که می توان به دوام خوب اشاره کرد. اگر به دنبال یک ویلای پیش ساخته با ساندویچ پانل هستید، تا انتهای این مطلب همراه شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ما تولید کننده انواع کانکس درجه یک باشید.

آریا پانل (aryapanel)

لیست خانه های پیش ساخته با ساندویچ پانل

خانه های پیش ساخته برای ساختمان های مختلفی تولید می شود. سرعت ساخت و نصب این خانه ها بالا است به همین دلیل در مکان های مختلفی مانند سرویس بهداشتی، ویلا و... مورد استفاده قرار می گیرند.
یکی از خانه های پیش ساخته که محبوبیت زیادی به دست آورده است، خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل است. در ادامه شما را با لیست خانه های پیش ساخته با ساندویچ پانل آشنا می کنیم.

  • سرایداری
  • ویلا
  • خوابگاه
  • مسکونی
  • ساختمان اداری
  • ساختمان آموزشی
  • سوله های پیش ساخته
  • کانکس کارگاهی

برای اینکه این خانه ها کیفیت خوبی داشته باشند، بهتر است از یک نیروی متخصص یا شرکت معتبر استفاده کنید. ساخت ویلا با ساندویچ پانل در سال های گذشته محبوب شده است به همین دلیل در ادامه روش ساخت ویلا با ساندویچ پانل را در اختیار شما قرار می دهیم.

روش ساخت ویلا با ساندویچ پانل

کانکس ویلایی با ساندویچ پانل در دو مدل ساخت در محل و ساخت در کارخانه تولید می شوند. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاصی دارند که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

ساخت ویلای پیش ساخته با ساندویچ پانل در محل

در بعضی از شرایط مانند کم عرض بودن جاده یا کوهستانی بودن جاده، امکان حمل سازه وجود ندارد. به همین دلیل مشتریان ما ترجیح می دهند خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل در محل ساخته و نصب شوند.
در این مرحله مصالح به محل حمل می شوند و در محل ساخته و نصب می شوند. یکی از مزایای این روش ها، امکان ساخت ویلا با مساحت زیاد به صورت یک تکه است. در این روش می توان از کف سرامیکی استفاده کرد. معایب ساخت ویلا یا خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل در محل، می توان به طولانی شدن فرآیند ساخت سازه و افزایش قیمت به دلیل حمل مصالح و ابزارآلات اشاره کرد.

آریا پانل (aryapanel)

ساخت ویلای پانلی در کارخانه

برخلاف روش قبلی، در این روش ابتدا خانه در کارخانه تولید و سپس به محل حمل می شوند. این روش به صورت یک تکه یا دو قلو به محل منتقل و سپس نصب می شوند. از مزایای این روش می توان به کاهش هزینه و زمان تولید اشاره کرد.

مشخصات فنی ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل

  • ضخامت پوشش بدنه و سقف ویلاهای پیش ساخته از جنس ساندویچ پانل 4 سانتی متر است.
  • جنس پوشش داخلی ویلاهای پیش ساخته با دیوارپوش های روکش دار PVC قابل شستشو چوبی هستند.
  • شاسی این ویلاها از تیرآهن نمره 16 به صورت دور کلاف ساخته می شوند.
  • ضخامت کف این ویلاها 18 میلی متر با کف پوش طرح پارکت یا سرامیک با روش عرشه فولادی هستند.
  • سیستم برق کشی این ویلاها به صورت روکار با داکت و کلید، پریز، فیوز مینیاتوری، سیم کشی تلفن و آنتن هستند.
  • ضخامت اسکلت پروفیل و ناودانی های این ویلاها 2 میلی متر است.
  • جنس پنجره ها از مدل دوجداره PVC همراه با حفاظ آهنی هستند.
  • درب این ویلاها از نوع فلزی ضد سرقت با براق ترک سه قفله هستند.

خرید ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل

اگر تصمیم شما جدی است و به دنبال ساخت ویلا یا خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل هستید، در مرحله اول باید با پشتیبانی شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ما به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع خانه پیش ساخته و کانکس های مختلفی چون کانکس سرویس بهداشتی، کانکس نگهبانی و ... تماس بگیرید. شما بعد از برقراری تماس با پشتیبانی ما، می توانید به صورت حضوری محصولات ما را ببینید و اگر ویلایی از پیش ساخته شده در کارخانه قرار داشت که شما به دنبال آن هستید، در همان روز می توانید ویلای خود را خرید کنید.

آریا پانل (aryapanel)

خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل؛ لیست، مشخصات فنی و ساخت

در صورتی که ویلایی نظر شما را جلب نکرد، می توانید درخواست تولید اختصاصی ویلا از شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ما بدهید. ما پس از بررسی اندازه زمین، طراحی نقشه و انتخاب بهترین جنس برای ویلا، در کارخانه یا در محل ویلای شما سازه ها را نصب و به همدیگر متصل و نصب می کنیم. شما می توانید با پشتیبانی تیم ما تماس بگیرید تا خیلی سریع یک خانه پیش ساخته از ساندویچ پانل برای شما بسازیم.

آریا پانل: بزرگترین تولید کننده ساندویچ پانل

اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساندویچ پانل در ایران | مرجع ساندویچ پانل ایران با بیش از 100 مدل مختلف قابل تولید برای همه سازه ها و همه شرایط آب و هوایی.

آریا پانل (aryapanel)

ساخت ساختمان با ساندویچ پانل

ساخت ساختمان با ساندویچ پانل به دو روش خرید خانه پیش ساخته یا اجرای سازه به صورت شخصی انجام می شود.

امروزه نیاز به ساخت سریع خانه ها، مقرون به صرفه و بادوام بودن بیشتر از همیشه احساس می شود، بهترین راهکار خرید خانه پیش ساخته یا اجرا با پانل است.

اجرای خانه با ساندویچ پانل نیاز به فونداسیون و اسکلت بندی دارد. غالباً پانل ها روی اسکلت با پیچ ومهره نصب می شوند. برای خرید انواع خانه پیش ساخته به فروشگاه ما مراجعه کنید.

راه های ساخت خرید خانه پیش ساخته یا اجرا سازه به صورت شخصی
متریال ساندویچ پانل با عایق پلی یورتان
مزایا سرعت بالای ساخت، مقرون به صرفه، صرفه جویی در انرژی، عدم نیاز به نگهداری خاص

انواع روش ساخت ساختمان با ساندویچ پانل

یکی از تکنولوژی های جذاب و مؤثر در حوزه عمرانی، ساندویچ پانل ها هستند. به دو صورت زیر می توان از ساندویچ پانل برای ساختن خانه استفاده کرد:

  • پیش ساخته: خرید کانکس های مسکونی یا خانه های پیش ساخته برای افرادی که محدودیت زمانی دارند، پیشنهاد می شود.
  • اجرا در محل: در این روش متریال خریداری شده روی فونداسیون و اسکلت ساختمان نصب می شوند.

خانه های پیش ساخته شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ما از متراژ 36 متری تا دوبلکس را پشتیبانی می کند. برای اطلاع از شرایط خرید خانه های پیش ساخته با ما تماس بگیرید.

نحوه ساخت خانه با ساندویچ پانل

اولین قدم برای ساخت، خرید ساندویچ پانل با کیفیت است. مراحل ساخت ساختمان با ساندویچ پانل عبارت اند از:

  • ابتدا باید طرح و نقشه اولیه آماده شود. طرح و نقشه باتوجه به نیاز و بودجه مشتری طراحی می شود.
  • باتوجه به نقشه باید پی و فونداسیون اجرا شود. فونداسیون خانه باتوجه به نوع خاک، مساحت و تعداد طبقات ساختمان اجرا می شود.
  • اسکلت سازه روی پی نصب شده و پس از تشخیص تراز بودن آن ها، با بتن محکم می شوند.
  • اسکلت سقف سازه معمولاً دارای حداقل شیب 5 تا 7 درجه است.
  • انتخاب نوع و سایز پروفیل ها باید بر اساس محاسبات مهندسی و با درنظرگرفتن بارهای وارد بر سازه انجام شود.
  • ابتدا ساندویچ پانل دیواری با پیچ ومهره نصب و سپس قطعات سقف اجرا می شوند.
  • در مکان هایی که پانل ها بدون هیچ بست و فلاشینگی به هم متصل هستند باید با فوم پلی اورتان کم فشار آب بندی شوند.
  • در و پنجره در این مرحله روی کار سوار می شوند.
  • برای آب بندی سازه باید نصب فلاشینگ های سقفی و دیواری به دقت در این مرحله انجام شود.
  • لوله کشی، کف پوش، سیستم برق کشی و تهویه، تجهیزات آشپزخانه و سرویس بهداشتی در این مرحله اجرا می شوند.

ساختمان های چند طبقه را نیز می توان با ساندویچ پانل ها ساخت زیرا ساختار مقاوم و سبکی دارند. هنگام مونتاژ پنل های سقف با طول بیش از 12 متر، از تیرهای متقاطع استفاده کنید.

قیمت ساخت خانه با ساندویچ پانل

قیمت ساخت ساختمان با ساندویچ پانل به عوامل مختلفی مانند مساحت خانه، نوع ساندویچ پنل، تیرآهن های استفاده شده در اسکلت، نصب بستگی دارد. ساندویچ پانل پلی یورتان نسبت به ساندویچ پانل XPS گران تر است.

هزینه ساخت خانه با ساندویچ پانل نسبت به روش های سنتی ساخت وساز مانند آجر و سیمان، به طور قابل توجهی پایین تر است. استفاده از ساندویچ پانل در مقایسه با مصالح سنتی منجر به سرعت بالای اجرا، کاهش ضایعات، کاهش هزینه فونداسیون خواهد شد. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع کانکس و خانه های پیش ساخته با ما تماس بگیرید.

مزایای اجرای ساختمان با ساندویچ پانل در برابر مصالح سنتی

خانه ای که از ساندویچ پانل ساخته شده قابل اعتماد، بادوام و سازگار با محیط زیست است. این سازه از حداقل انرژی برای گرمایش و تهویه مطبوع استفاده می کند و در حین کار نیازی به نگهداری خاصی ندارد.

در ادامه مزایای ساختن خانه با پنل ساندویچی در مقایسه به مصالح سنتی بررسی شده است:

  • بسیار سریع است و برای ساخت خانه 80 متری پیش ساخته سفارشی، حدود 1.5 تا 2 ماه زمان لازم است.
  • باتوجه به مکانیکی بودن اتصالات سازه، امکان تغییر در طرح کلی خانه وجود دارد.
  • امکان خرید خانه پیش ساخته و آمده مصرف
  • مقاومت حرارتی ساندویچ پانل دیواری با ضخامت 160 میلی متر مشابه دیوار بتنی به ضخامت 850 میلی متر یا دیوار آجری سرامیکی به ضخامت 2.6 متر است.
  • حدود 31 درصد انرژی گرمایش سالانه خانه ساخته شده با ساندویچ پانل کمتر از خانه های بلوک بتنی است.
  • هزینه ساخت ساختمان با ساندویچ پانل بسیار پایین تر است. این امر به دلیل قیمت مناسب خود پانل ها، سرعت بالای اجرا و کاهش نیاز به نیروی کار متخصص است.

سؤالات متداول

چه روش هایی برای ساخت ساختمان با ساندویچ پانل وجود دارد؟
اجرا در محل یا استفاده از خانه های پیش ساخته، همگی از ساندویچ پنل ساخته شده اند.

قیمت ساخت خانه با ساندویچ پانل چقدر است؟
هزینه بستگی به متراژ خانه، نوع پانل، نقشه ساختمان، نحوه نصب و امکانات خانه های پیش ساخته دارد.

سخن پایانی

با وجود پیشرفت های چشمگیر در صنعت ساختمانی، ساخت خانه با ساندویچ پنل به عنوان یک گزینه مدرن و موثر در تأمین مسکن افزایش یافته است. ساخت ساختمان با ساندویچ پانل به 2 صورت استفاده از خانه های پیش ساخته یا اجرا در محل امکان پذیر است.

مزیت خرید کانکس و خانه پیش ساخته آماده بودن طرح و افزایش سرعت کار است. به طورکلی این تکنولوژی نه تنها به بهبود شرایط زندگی کمک می کند بلکه نقش مهمی در حفظ محیط زیست و صرفه جویی در هزینه های انرژی نیز ایفا می کند.

ساخت اتاق با ساندویچ پانل

ساخت اتاق با ساندویچ پانل برای افرادی که با کمبود فضا مواجه هستند یا محدودیت زمانی برای اسکان دارند، مناسب است. افرادی که خانه های ویلایی یا آپارتمان هایی با پشت بام مناسب دارند، می توانند برای توسعه فضا و امکانات خانه، با ساندویچ پنل اتاق بسازند. خرید کانکس مسکونی با متراژ پایین نیز یکی از راه های تامین نیاز مشتری است.

برای ایجاد یک اتاق جدید نیاز به پنل های سقفی و دیواری به متراژ متناسب با نقشه سازه دارید. نکته مهم در ساخت اتاق با این متریال انتخاب پنل مناسب با نیاز کاربر است. برای داشتن یک اتاق بی عیب ونقص باید نکات نصب و مراحل ساخت سازه با پنل را بدانید، پس تا انتها همراه ما باشید.

کاربرد ساخت اتاق با ساندویچ پانل
مراحل ساخت طراحی، خرید متریال، نصب، آب بندی
مزایا اتاقی با ویژگی هایی نظیر عایق حرارتی، صوتی، سبک، مقاوم در برابر فشار، رطوبت و زلزله، کاهش هزینه نصب و نگهداری و عمر مفید طولانی

نحوه ساخت اتاق با ساندویچ پنل

برای ساخت اتاق با ساندویچ پنل نیاز به پنل های سقفی، دیواری، اسکلت بندی، فلاشینگ، در و پنجره دارید. ابتدا باید باتوجه به محل سازه، طراحی نقشه انجام شود. در صورت وجود سرویس بهداشتی در اتاق، تجهیزات جانبی مثل لوله کشی فاضلاب نیز لازم است.

اگر محل اجرای اتاق روی زمین است، برای مقاومت بهتر توصیه می شود اسکلت روی فونداسیون نصب شود. پس قدم اول ساخت پی و فونداسیون باتوجه به نقشه اتاق است. بعضی از اتاق ها روی پشت بام خانه های ویلایی یا آپارتمان ها ساخته می شوند، برای این موارد بهتر است اسکلت اتاق ساندویچ پنلی به سقف یا اسکلت سازه اصلی متصل شود.

مراحل ساخت اتاق با ساندویچ پانل عبارت اند از:

  1. ساخت پی و فونداسیون
  2. نصب اسکلت اتاق
  3. نصب مهاربند برای اتاق هایی با متراژ بالا
  4. نصب پنل دیواری به روش معروف به اینترلاک
  5. تثبیت گوشه های اتاق با فلاشینگ پیچ ومهره ای (همراه با آب بندی پیچ ها)
  6. نصب پنل های سقف با پیچ ومهره
  7. نصب فلاشینگ های سقفی و آب بندی
  8. نصب درب و پنجره
  9. برق کشی و نصب تجهیزات داخلی

مزایای ساخت اتاق با ساندویچ پانل

مهم ترین مزایای ساخت اتاق با ساندویچ پانل شامل مقاومت عالی، مقرون به صرفه بودن، سرعت ساخت و نصب سازه است. در ادامه مزایای استفاده از این متریال در ساخت اتاق ارائه شده است:

  • ساختار ماژولار پنل ها امکان نصب سریع و آسان را به وجود آورده اند.
  • لایه های عایق از جنس پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ باعث حفظ دما در داخل اتاق و کاهش نیاز به سیستم های گرمایش و سرمایش می شوند.
  • متریال ساندویچ پانل سبک اند اما به لحاظ استحکام، تحمل فشار و باربری بالایی دارند.
  • وجود دولایه فلز و یک لایه عایق باعث عدم نفوذ رطوبت و آب به داخل اتاق می شود.
  • به دلیل مقاومت در برابر فشار، ضربه، خراش، خوردگی، عمر مفید اتاق بالا است.
  • وجود لایه های عایق باعث کاهش نویزهای محیطی و ایجاد یک فضای آرام و ساکت در داخل اتاق می شود.
  • باتوجه به اتصالات محکم، مقاوم و وزن کم سازه، اتاق ها در برابر زلزله پایدار است.
  • نصب سریع و کاهش انرژی های مصرفی، به کاهش هزینه های ساخت و نگهداری کمک می کند.
  • امکان انتخاب طرح ها و رنگ های متنوع، انعطاف پذیری زیادی در طراحی و شخصی سازی اتاق فراهم می کند.
  • ساندویچ پانل ها به راحتی قابل بازسازی و بازیافت هستند. این ویژگی می تواند به حفظ محیط زیست کمک و مصرف منابع طبیعی را کاهش دهد.

سؤالات متداول

هزینه ساخت اتاق با ساندویچ پانل چقدر است؟

هزینه ساخت اتاق با این متریال و قیمت کانکس به متراژ اتاق، نوع عایق پنل، طرح و نوع پوشش پانل بستگی دارد.

مزایای ساخت اتاق با ساندویچ پنل چیست؟

عایق حرارتی، صوتی، سبک، مقاوم در برابر فشار، رطوبت و زلزله، کاهش هزینه نصب و نگهداری و عمر مفید طولانی

سخن پایانی

ساخت اتاق با ساندویچ پانل یک روش کارآمد و سریع برای محدودیت فضا در خانه است. برای این امر می توان اتاق پیش ساخته بخرید یا متریال را خریداری کرده و طبق نقشه سازه را اجرا کنید. مزایای استفاده از این سازه برای ساخت اتاق شامل سرعت رفع محدودیت فضایی، عدم وجود تخریب در بخش های ساختمان، افزودن امکاناتی نظیر گلخانه است. اگر قصد خرید کانکس و خانه پیش ساخته دارید با ما تماس بگیرید.

ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل

روش های ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل شامل ساخت در کارخانه یا اجرای طرح سفارشی در محل است. مزایای این متریال شامل کاهش هزینه های انرژی، نصب سریع، انعطاف پذیری در طراحی و مقاومت در شرایط آب وهوایی مختلف است.

از آنجایی که باغ ها در خارج از شهر و در هوای خنک قرار دارند، تأمین انرژی گرمایش خانه باغ یکی از مسائل مهم است. راه حل این مسئله استفاده از ساندویچ پانل های عایق است. از طرفی اکثر باغ ها متراژ بالا دارند و اگر خانه باغی باشد که بتوان آن را در محوطه باغ در فصول خاص جابه جا کرد، یک امتیاز مثبت محسوب می شود.

با خرید انواع کانکس باغی و ویلایی ساخته شده از ساندویچ پانل می توانید تمامی این نیازها را پوشش دهید. برای اطلاع از مشخصات فنی و نحوه ساخت تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

راه های ساخت خانه باغ با پانل خرید کانکس باغی یا خانه باغ سفارشی
مزایا سرعت بالای ساخت وساز، مقرون به صرفه بودن، عایق بندی عالی، مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی
کاربرد محل سکونت فصلی یا دائمی در باغ ها، محل کار، تفریح و گردشگری در طبیعت

روش های ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل

برای ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل دو راه پیش رو خواهید داشت:

  • ساخت خانه باغ در کارخانه: کانکس های پیش ساخته باغی در ابعاد 3*6 متر طراحی و تولید می شوند. امکان سفارشی سازی نیز وجود دارد. این گزینه برای افرادی که محدودیت زمانی دارند، مناسب است.
  • طراحی خانه باغ و اجرا در محل: مرحله اول ساخت خانه باغ نیز مانند ساخت ویلا با ساندویچ پانل طراحی و اجرای فونداسیون است. مزیت این روش شخصی سازی بودن آن است اما در مدت زمان بیشتری پروژه آماده خواهد شد.

یکی از مهم ترین نکات در ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل، استفاده از مصالح باکیفیت است. این امر باعث افزایش دوام و استحکام سازه می شود. برای خرید کانکس باغی یا خرید کانکس ویلایی با کیفیت بالا با ما تماس بگیرید.

مشخصات فنی خانه باغ با ساندویچ پانل

برای ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل ابتدا باید متریال مناسب را خریداری کنید. پوشش دیوار و سقف عموماً از جنس ساندویچ پانل های فلزی با عایق پشم سنگ است. پشم سنگ به کاهش انتقال حرارت و حفظ دمای مطلوب درون خانه باغ کمک می کند.

به دلیل شرایط محیطی، پنل ها با پوشش ضدخوردگی و ضدزنگ برای خانه باغ تجهیز می شوند. استحکام سازه با شاسی پروفیل یا تیرآهن تأمین می شود. کف خانه باغ از جنس ورق ?های شادولاین تقویت شده یا پروفیل سنگین ساخته می شود. در جدول زیر مشخصات فنی خانه باغ ساخته شده با ساندویچ پنل بررسی شده است:

مشخصات فنی توضیحان
متراژ 15 تا 40 متر کانکس اماده
نوع مواد عایق پلی اورتان، پلی استایرن یا پشم سنگ
ضخامت مواد عایق 4 تا 10 سانتی متر
جنس پوشش کف پارکت، سرامیک یا pvc
نوع سیستم اتصالات پیچ ومهره یا جوشکاری
نوع سقف شیب دار یا مسطح
جنس کف ورق های شادولاین تقویت شده یا پروفیل سنگین

امکان سفارشی سازی و افزودن تجهیزاتی مانند پنل خورشیدی، موتور برق، بالکن برای خانه باغ وجود دارد.

نحوه ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل

در مرحله اول باید طراحی پلان خانه باغ انجام شود. پس از مشخص شدن پلان، باتوجه به تعداد طبقات و متراژ، پی ریزی و اسکلت بندی انجام می شود. اگر نقشه ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل ساده و یک طبقه باشد، اسکلت بندی سبک تری نسبت به خانه باغ های دوطبقه نیاز دارید.

به طورکلی مراحل ساخت شامل موارد زیر است:

  1. برنامه ریزی و طراحی خانه باغ باتوجه به نیازهای مشتری (طراحی ساختار، ابعاد و اتصالات)
  2. انتخاب ساندویچ پانل بر اساس شرایط آب وهوایی مناسب برای منطقه
  3. خرید و تهیه ساندویچ پانل، چسب، قاب ها، و ملزومات ساختاری
  4. پی ریزی و اسکلت بندی مطابق نقشه (جلوگیری از هر گونه نقص و اشکال در استراکچر بسیار مهم است)
  5. برش و تنظیم ساندویچ پانل (تنظیم دقیق اتصالات و درب ها)
  6. نصب پنل های دیواری (آب بندی قطعاتی که فلاشینگ ندارند در زمان نصب هر قطعه انجام شود)
  7. نصب درب و پنجره با درنظرگرفتن عوامل ایزولاسیون حرارتی و صوت
  8. نصب سیستم های فنی مثل برق، گرمایش، سرمایش، لوله ها و اتصالات فاضلاب
  9. نصب امکانات داخلی
  10. تست و ارزیابی تمام امکانات داخلی

مزایای ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل

مزایای ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل بسیار زیاد هستند اما برخی موارد عبارت اند از:

  • خانه باغ های ساخته شده با ساندویچ پانل، در مدت زمان کوتاهی قابل ساخت هستند. این امر می تواند برای افرادی که نیاز به ساخت خانه باغ در زمان کوتاهی دارند، بسیار مفید باشد.
  • هزینه ساخت با ساندویچ پانل نسبت به روش های سنتی مانند آجر و سیمان، به طور قابل توجهی پایین تر است.
  • سرعت بالای اجرای خانه باغ با ساندویچ پانل باعث کاهش چشمگیر هزینه های نیروی کار می شود.
  • به دلیل وزن سبک سازه، نیاز به فونداسیون سبک و مقرون به صرفه تری دارند.
  • داشتن عایق حرارت و صوتی باعث می شود که خانه باغ در زمستان گرم و در تابستان خنک باشد و از ورود سروصدا به داخل خانه باغ جلوگیری شود.
  • در برابر عوامل محیطی مانند باد، باران، برف و زلزله مقاوم هستند.

سؤالات متداول

روش های ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل چیست؟

خرید کانکس باغی در انواع ابعاد یا طراحی و اجرای خانه باغ سفارشی در محل باغ

چرا از ساندویچ پانل برای ساخت خانه باغ استفاده کنیم؟

سرعت بالای ساخت وساز، مقرون به صرفه بودن، عایق بندی عالی، مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی از جمله دلایل انتخاب ساندویچ پنل برای خانه باغ است.

ساندویچ پنل یا کانکس باغی را از کجا تهیه کنیم؟

سخن پایانی

خانه باغ های ساخته شده با ساندویچ پانل، سازه های مقرون به صرفه و مقاومی هستند که می توانند برای کاربردهای مختلفی نظیر محل سکونت فصلی یا دائمی در باغ ها، تفریح و گردشگری در طبیعت مورداستفاده قرار گیرند. دو روش خرید کانکس و ویلای آماده ساخته شده با پانل یا طراحی سفارشی خانه باغ برای شما در دسترس است.

مراحل ساخت خانه باغ با ساندویچ پانل شامل طراحی، اجرای فونداسیون، نصب پنل های دیواری و سقفی، آب بندی، نصب لوله ها و اتصالات، نصب سیستم الکتریکی، تهویه، گرمایش و سرمایش است. برای سفارش و اطلاع از قیمت انواع کانکس و ویلای پیش ساخته با ساندویچ پانل با ما تماس بگیرید.

اجرای سقف ساندویچ پانل

اجرای سقف ساندویچ پانل چگونه انجام می شود؟ در صورتی که قصد اجرای یک پروژه به وسیله ساندویچ پانل را داشته باشید، باید با اجرای سقف ساندویچ پانل آشنا باشید.

ساندویچ پانل ها یک ساختار سه لایه (کامپوزیتی) هستند که از دو لایه ورق سخت و یک لایه عایق تشکیل می شوند. ساندویچ پانل های مرغوب و با کیفیت در طرح های کرکره ای، سفالی، ذوزنقه ای و شادولین در کارخانه شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ما طراحی و تولید می شوند.

ساندویچ پانل سقفی تولید شده در ساخت خانه های از پیش ساخته یا کانکس استفاده می شود. شما می توانید برای سفارش ساخت کانکس به وسیله ساندویچ پانل با کارشناسان ما در تماس باشید.

یا برای اطلاعات بیشتر در زمینه اجرای سقف ساندویچ پانل ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید.

مراحل اجرای سقف ساندویچ پانل

سقف یکی از اجزای اصلی در طراحی و ساخت هر نوع سازه به شمار می آید. اسکلت سازه باید به گونه ای محاسبه شود که بتواند وزن سقف را به خوبی تحمل کند.

به کارگیری ساندویچ پانل سقفی برای ساخت سقف سازه گزینه ای مناسب و ایدئال است چرا که نسبت به مواد و مصالح سنتی وزن بسیار کمتری دارد.

امّا اتصال ساندویچ پانل به اسکلت چگونه انجام می شود؟ چه نکاتی را در این رابطه باید رعایت کرد؟

در ادامه به مراحل اجرای سقف ساندویچ پانل خواهیم پرداخت.

انواع ساختار ساندویچ پانل سقفی یک رو ورق نایلون، دو رو ورق، یک رو ورق
فوم عایق پلی اورتان یا پشم سنگ
جنس ورق گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک
مزایا سرعت اجرا، قیمت مناسب، وزن کم

انتخاب نوع ساندویچ پانل

پانل های سقفی در انواع مختلفی از جمله XPS، PIR، پشم شیشه و پلی یورتان تولید می شوند. هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

شما می توانید با توجه به نوع پروژه خود پانل مناسب را انتخاب کنید. برای دریافت مشاوره در این زمینه تنها لازم است از طریق شماره های گفته شده در وب سایت با مشاوران شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ما در تماس باشید.

پس از انتخاب، پانل ها در ابعاد مورد نظر برش داده می شوند.

بسته بندی و ارسال ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل ها در کارخانه تهیه و تولید می شوند و در کارخانه نیز برای ساخت سازه های مختلف مانند کانکس ویلایی یا کانکس اداری استفاده می شوند.

قطعات ساندویچ پانل به صورت جداگانه در بسته بندی های مخصوص قرار می گیرند و نوع پانل، ضخامت، طول و عرض و وزن آن بر روی هر بسته بندی درج می شود.

ساندویچ پانل ها بر روی کامیون ها بارگیری شده و سپس با تسمه های نایلونی محکم می شوند تا سالم به محل نصب برسند.

زیرسازی ساندویچ پانل

برای اجرای سقف ساندویچ پانل لازم است زیرسازی مناسبی ایجاد شود. نصب می تواند با زیرسازی فلزی یا بدون زیرسازی فلزی اجرا شود.

نوع زیرسازی فلزی اغلب برای نمای ساختمان یا ساخت کانکس سرویس بهداشتی کاربرد دارد. ساخت کانکس با ساندویچ پانل روشی مقرون به صرفه است.

برای ایجاد زیرسازی از ساختار آهن کشی سقف استفاده می شود. سپس، طبق نقشه های مهندسی در هر مترمربع پانل، پیچ های سر مته ای گالوانیزه استفاده خواهند شد.

نصب و اجرای سقف ساندویچ پانل

در این مرحله ساندویچ پانل ها با رعایت نکات ایمنی از کامیون به محل اجرا منتقل می شوند. اجرای سقف ساندویچ پانل به پیچ و دریل و در صورت لزوم به جوشکاری نیاز خواهد داشت.

لازم است نصب ساندویچ پانل های سقفی توسط افراد ماهر انجام شود تا درزبندی و آب بندی به درستی صورت گیرد.

برای درزهای بین پانل از چسب های مخصوص و فوم های عایق بندی درزگیری استفاده می کنند.

انواع ساندویچ پانل سقفی از نظر روش نصب

با توجه به نوع پانل، ممکن است نحوه اجرای سقف ساندویچ پانل متفاوت باشد. به عنوان مثال ساندویچ پانل سقفی قفل دار دارای یک سری قفل های مخصوص است و زمانی که دو پانل در کنار هم قرار می گیرند در یک دیگر قفل می شوند. این نوع پانل برای ساخت کانکس سردخانه اغلب استفاده می شود.

یا نوع پانل سقفی پیچ مخفی اغلب برای ایجاد نمایی زیبا و یکپارچه استفاده می شود. پانل ها به گونه ای در کنار هم قرار می گیرند که پیچ ها دیده نمی شوند. این روش گزینه ای مناسب برای کانکس مسکونی یا اداری می تواند باشد.

روش دیگر ساندویچ پانل سقفی نر و ماده است. این حالت نیز ظاهری یکدست ایجاد می کند و برای مناطقی که رطوبت بالا است اغلب استفاده می شود.

ابزارهای لازم برای نصب سقف ساندویچ پانل

برای اجرا به ورق های گاتر و فلاشینگ، دستگاه برش، پرلین، پیچ های واشردار مخصوص و پیچ سر مته نیاز خواهید داشت.

اغلب افراد ماهر و فعال در این زمینه از این ابزارهای اصلی برای نصب ساندویچ پانل سقفی استفاده می کنند.

نکات مهم در نصب سقف ساندویچ پانل

برای اجرا لازم است به چند نکته توجه داشته باشید:

  • لازم است مقاطع ساندویچ پانل به درستی روی پرلین پیچ شوند.
  • برای افزایش مقاومت در هر متر از پیچ سر مته استفاده کنید.
  • به کارگیری صحیح پیچ های واشردار را فراموش نکنید.
  • زیرسازی صحیح بر عملکرد سقف نیز تاثیر گذار است.
  • محل آبرو و فلاشینگ را به درستی مشخص و آنها را نصب کنید.

هزینه نصب ساندویچ پانل

برآورد هزینه اجرا سقف ساندویچ پانل به گروه نصاب وابسته است. بهتر است پیش از اجرا حق الزحمه ها را بررسی کنید.

علاوه برآن، هزینه وسایل جانبی را نیز در نظر داشته باشید و در بودجه خود لحاظ کنید.

برای استعلام قیمت ساندویچ پانل سقفی تنها لازم است با کارشناسان مجموعه شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ما از طریق شماره 05136228800 در تماس باشید.

سخن پایانی

اجرای سقف به وسیله ساندویچ پانل نیازمند مهارت، تجربه و ابزار صحیح است. علاوه بر آن زیرسازی مناسب تاثیر مستقیمی بر کیفیت اجرا و نصب خواهد گذاشت.

لازم است اسکلت سازه به درستی و طبق آخرین استانداردها اجرا شود تا پانل سقفی با دقت بالاتری در محل خود نصب شود.

در این مقاله مجله شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ما مراحل نصب این نوع پانل را بررسی کردیم و شما می توانید در صورت مواجه به هر گونه سوال در این زمینه از طریق شماره ها یا بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوال های متداول

نصب سقف ساندویچ پانل به وسیله جوشکاری امکان پذیر است؟

بله این مسئله به نوع پانل، زیرسازی و کاربرد سازه وابسته است.

آیا می تواند از چند پانل متفاوت برای ساخت سقف استفاده کرد؟

یکدست و یکسان بودن ساندویچ پانل ها باعث می شود تا درز میان آنها کمتر باشد و رطوبت و باران به داخل نفوذ نکند.

آموزش ساخت خانه، ساختمان، اتاق باغی با ساندویچ پانل سقفی و دیواری

سفارش و خرید انواع ساندویچ پانل ها

051366228800

برچسب ها : ساندویچ پانل , پانل سقفی , پانل دیواری , ساختمان , سوله , سردخانه



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران