به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، غرب و شرق استان تهران، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در حاشیه برگزاری این آزمون، گفت: آزمون شایستگی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ شایسته سالاری در ساختار اجرایی و مدیریتی و در راستای توجه و تمرکز بر مدیریت مبتنی بر شایستگی و شناسایی استعدادها و ظرفیت های مدیران و کارکنان بانک برگزار شده است.
ایمانی با اشاره به اهدافی که بانک مهر اقتصاد در مقوله شایسته سالاری دنبال می کند، اظهار داشت: این آزمون برپایه خود اظهاری و خود ارزیابیِ مهارت، دانش و مشخصه های فردی در دو سطح کارکنان و مدیران شعب عملیاتی شده است.
مدیر عامل بانک خاطر نشان کرد: با توجه به هدف گذاری های بانک مهر اقتصاد در مدیریت شایستگی و براساس فضای ترسیم شده در سند چشم انداز آن که بر مبنای اسناد اقتصادی بالادستی نظام طراحی شده، این آزمون در مراحل گوناگون و با رویکرد سنجش سطح تخصصی کارکنان و ارزیابی میزان کفایت و لیاقت آنان در انجام وظایف محوله، توانایی پذیرش مسئولیت، استفاده بهینه از کارایی پرسنل، تعیین جایگاه متناسب بر اساس توانایی های اجرایی و تخصصی شرکت کنندگان برگزار گردیده است.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای اصل شایسته سالاری در ارکان مختلف بانک مهر اقتصاد گفت: تعهد افراد نسبت به اهداف از پیش تعیین شده همچون انجام درست وظایف محوله، احترام به فرهنگ و ارزش های حاکم بر بانک، تلاش مستمر برای تحقق اهداف از مواردی است که برای توسعه بانک در نظر گرفته شده است.
ایمانی افزود: اجرای این قبیل برنامه ها موجب می شود ساختار کلان مدیریتی بانک مهر اقتصاد در راستای پاسخگویی به مطالبات همکاران در زمینه ارتقاء سطح تخصصی و ایجاد فرصت های برابر انتظام یابد و بانک در مسیر توسعه و تحقق اهداف از پیش تعیین شده گام بردارد.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به تعداد بالای شرکتکنندگان آزمون اظهار داشت: این آزمون با این تعداد شرکت کننده، روش سنجش مناسبی که کارکنان مهارتها، دانش و آگاهیشان را محک زنند تا در صورت نیاز، خود را به دانش نوین بانکداری مجهز سازند.
ایمانی افزود: انتخاب و انتصاب مدیران ردههای مختلف اداری و اجرایی، یکی از مسائل مهم و ضروری در بانک است چرا که مهمترین عامل دوام یک سازمان، فرزانگی و شایستگی مسئولین و مدیران آن میباشد.
مدیر عامل بانک ادامه داد: چنانچه مدیران شایسته و تربیت یافته در رأس سازمانها قرارگیرند، کیفیت فعالیتهای سازمانی به طور فزایندهای بهبود خواهد یافت چرا که مدیریت شایسته، محور اصلی توسعه سازمان ها می شود از اینرو شایسته سالاری در نظام ارتقاء و انتصاب بسیار حائز اهمیت است.
بر اساس این گزارش در این آزمون دانش کارکنان در زمینه های هوش و استعداد تحصیلی، بانکداری اسلامی، بانکداری الکترونیک، بانکداری داخلی، حقوق بانکی، محصولات و خدمات، تجزیه و تحلیل صورت های مالی و حراست مورد ارزیابی قرار گرفت.
گفتنی است در این بازدید معاون سرمایه انسانی، مدیر کل امور مدیران، مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت و روسای ادارات امور شعب غرب و شرق استان تهران نیز حضور داشتند.