به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علیرضا خواک، مشاور رئیس هیات مدیره و مدیرکل دفتر هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به تشریح آخرین گزارش وضعیت مراکز درمانی این سازمان مبنی بر فعالیتهای صورت گرفته از سوی مدیریتهای درمان استانها جهت مقابله با بیماری ویروس کرونا، هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی جلسه ای را در روز دوشنبه 5 اسفند تشکیل و اقدامات عملیاتی این سازمان را با هدف ارائه خدمات شایسته تر به بیمه شدگان و مستمری بگیران عزیز به شرح زیر تصویب کرد.
- تشکیل ستاد مدیریت بحران سازمان تامین اجتماعی در معاونت درمان با قید فوریت؛
- تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مدیریتهای درمان استانهای درگیر جهت پیشگیری از ویروس کرونای جدید؛
- اعطای مجوز موقت بکارگیری و تامین نیروی انسانی مورد نیاز به جایگزینی نیروهایی که به دلائلی در محل کار خود حاضر نمی شوند اعم از (پزشکی، خدماتی و...) با توجه به شرایط بحرانی پیش آمده؛
- تامین تنخواه مورد نیاز جهت مدیریت درمان تامین اجتماعی استانهای درگیر بمنظور تامین نیازهای ضروری و اضطراری و تشویق و حمایت پزشکان و کارکنانی که در فرآیند مقابله با بحران مشارکت دارند؛
- اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در سطوح ستادی، استانی و اجرایی (بیمه و درمان) و کارگزاریها که محل مراجعه ذینفعان سازمان است.
وی افزود : به منظور ارتقاء سطح آگاهی عمومی هموطنان به ویژه بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارکنان خدوم این سازمان در بخشهای بیمه ای، درمانی و سایر واحدهای مربوطه ؛ مقرر شده است نسبت به تشکیل کمیته های تخصصی با هدف برگزاری کلاسهای آموزشی جهت تمامی کارکنان (بیمه ای و درمانی) سازمان تامین اجتماعی و اطلاع رسانی از طریق رسانههای مختلف اقدام شود.