به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکترعلی ابدالی افزود: این مدل بر استفاده از فناوری های هوشمند و شبکه های بانکداری عامل تأکید دارد به نحوی که عامل های محلی و مدنی با بهره گیری از پلتفرم های هوشمند به عنوان پل ارتباطی بین بانک و جامعه هدف(جمعیت محروم از خدمات بانکی) عمل می کند.
دکتر ابدالی تصریح کرد: در این مدل با بهره گیری از فناوری های دیجیتال و تحلیل داده ها، خدمات بانکی متناسب با الگوهای رفتاری مشتری محلی و نیاز مشتریان محلی تعریف و تنظیم می شود و شکاف بین بانک و جمعیت فاقد دسترسی به خدمات مالی مناسب را کاهش می دهد.
مدیرعامل بانک سینا عنوان کرد: این مدل از یک سو هزینه های بانک را برای گسترش خدمات کاهش می دهد و از سوی دیگر به مردم مناطق محروم کمک می کند تا با استفاده از پلتفرم هوشمند بدون نیاز به حضور در شعب و اتلاف وقت، به خدمات بانکی دسترسی یابند.
دکتر ابدالی در ادامه افزود: در کنار این اقدامات، پلتفرم بازارگاه هوشمند کسب وکار در اکوسیستم بانکداری اجتماعی هوشمند از سوی این بانک پیش بینی شده است که از یک سو امکان خرید و فروش کالاهای تولید شده را برای کسب وکارها و کارآفرینان خرد و خانگی و محلی به ویژه در مناطق محروم فراهم می کند و از سوی دیگر با تحلیل داده های ناشی از تقاضاهای شناسایی شده، امکان ارزیابی کسب وکارها و اعتبارسنجی و اعطای اعتبار فراهم می شود.
مدیرعامل بانک سینا یادآور شد: اجرای این مدل از توسعه بانکداری اجتماعی از منظر سازمانی باعث افزایش تعداد مشتریان، گسترش بازارها و نهایتا سودآوری در بانک می شود و از منظر کلان و ملی باعث محرومیت زدایی، اشتغالزایی و توسعه اقتصادهای محلی می شود.
گفتنی است یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام های پرداخت طی روزهای 5 و 6 آذرماه جاری در تهران برگزار شد.