به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن اعتماد مدیرکل راه آهن قم با بیان این خبر گفت: این ایستگاه شامل 5 بلاک است و با توسعه آن تردد قطارها در این مسیر تسهیل خواهد شد.
وی یادآور شد: با توسعه فاز یک ایستگاه ساقه که در کمیته فنی ایستگاههای راه آهن مصوب شده، سیستم علائم الکتریکی این ایستگاه نیز ارتقاء و سطح ایمنی، افزایش مییابد تا تردد قطارها با ایمنی بیشتر انجام شود.
او اضافه کرد: هم اکنون فعالیت زیرسازی این پروژه در حال انجام است و یک ماه دیگر به اتمام خواهد رسید تا عملیات روسازی شروع شود.
محسن اعتماد خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این خط فرعی، سالانه یک میلیون تن بار به روی ریل منتقل و تحول عظیمی در جابجایی بار و تردد قطارها پدید خواهد آمد.
وی در حاشیه بازدید میدانی مدیرکل خط و سازه های فنی از راه آهن قم، افزود: این ایستگاه از یک سو در امتداد محور جنوب قرار دارد و از سمت دیگر به ایستگاه های راه آهن محمدیه، گارمانوری، قم و خط فرعی سیلو متصل است.
مدیرکل راه آهن قم توضیح داد: در بازدید مدیرکل خط و سازه های فنی، پروژه اتصال خط فرعی گمرک به شبکه ریلی مورد بررسی قرار گرفت و بر تسریع در عملیات احداث خط فرعی گمرک استان قم به ایستگاه گار مانوری تاکید شد.