او اضافه کرد: در بازاریابی نیز بازار هدف ما تغییر کرده است و صادرکنندگان با شرایط جدید کشور خود را وفق داده اند. بازار هدف از کشورهای غربی به طرف کشورهای مستقل همسود (C.I.S)، هندوستان و کشورهای شرق آسیا تغییر مسیر داده است.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران با اشاره به این که اتاق های بازرگانی پشتوانه ورود بازرگانان به بازارهای جهانی هستند و تلاش بالایی در این زمینه کرده اند، گفت: نزدیک به یک میلیون و 300 هزار تن تولید سالانه خرما در کشور است که بسته به شرایط کشور 25 تا 30 درصد آن صادر می شود و همین یک سوم تولید برای صادرت میزان مناسبی است تا دوسوم میزان تولید نیز نیاز داخلی به خرما را برآورده کند.