• | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304805 تاریخ : 1396/07/02-12:05:11
,10028,
شماره 121 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره 121 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

یکصد و بیست و یکمین شماره آتیه نو، هفته نامه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه دوم مهرماه 1396 توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛  هفته نامه «آتیه نو» با ترسیم نمایی از جبهه های جنگ و انتخاب تیتر «حماسه ماندگار دفاع» بر روی جلد این شماره خود، یاد و خاطره 8 سال دفاع مقدس را با نگاهی به نقش کارگران و دیگر نیروهای مولد در جبهه و پشتیبانی از رزمندگان وطن گرامی داشته است.

«استارت آپ ها، نیازمند رویکرد تازه بیمه ای» دومین تیتر در صفحه نخست هفته نامه آتیه نو است که بر تارک گزارشی درباره دغدغه ها، پیشنهادها و خواست فعالان مشاغل نوپای اینترنتی نشسته است. در این گزارش، ابعاد چگونگی حمایت های بیمه ای از کسب و کارهای نوین و نقش آنها در بالندگی اقتصادی و اجتماعی بررسی شده است.
به نوشته این هفته نامه، سازمان تامین اجتماعی این امکان را دارد که با همکاری مراجع ذی صلاح و کار بین سازمانی، موقعیت استارت آپ ها را به شیوه های جدید و نو شناسایی و با آنها مراوده بیمه ای بر قرار کند.
بدهکار بزرگ!
تصویب آیین نامه بازپرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی در هفته گذشته نیز در کانون توجه «آتیه نو» قرار گرفته و با عنوان «بدهکار بزرگ، پای حساب و کتاب آمد!» گزارش یک صفحه دو این نشریه را به خود اختصاص داده است. بر اساس مصوبه هفته گذشته هیات دولت، مطالبات سازمان تامین اجتماعی در طول سال های اجرای برنامه ششم توسعه، با ابزارهای پولی و مالی پرداخت خواهد شد.
راه حل اعتراض های کارگری
آتیه نو در گزارشی، حاشیه ای هم به اعتراضات کارگران کارخانه های آذر آب و هپکو زده است. دست اندرکاران این هفته نامه، با انتخاب عنوان «ضرورت نقش پذیری بیشتر تشکل ها در مناقشات صنفی» برای گزارش خود، بر این ایده تاکید کرده اند که در اختلاف های کارگری و کارفرمایی، استفاده از ظرفیت های تشکل های کارگری و کارفرمایی و آماده سازی شرایط برای فعالیت و اثرگذاری آنها ضرورت دارد. در همین حال، این نشریه به نقل از حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر نوشته است: در مواجهه با اعتراض ها نباید هدف صرفا پاک کردن صورت مساله باشد. بلکه کارگران باید با هماهنگی نهاد دولت وتشکل ها، راه حل های منطقی برای حل مشکل پیدا کنند.
حفره بزرگ منابع نظام سلامت
«همپوشانی بیمه ها؛ حفره بزرگ منابع نظام سلامت» عنوان گزارشی است که در صفحه «زندگی» این شماره آتیه نو درج شده است. به نوشته این نشریه، وجود 7 میلیون شهروندی که دو دفترچه بیمه درمانی دارند، می تواند منابع بیمه های درمانی و جیب مردم را خالی کند. این در حالی است که با وجود تاکید سند چشم انداز توسعه بر حل مشکل همپوشانی بیمه ها، همچنان این مشکل از نظام سلامت کشور رخت بر نبسته است. وجود 7 میلیون شهروندی که دو دفترچه بیمه درمانی دارند، یکی از بزرگترین نشتی های منابع نظام سلامت است که می تواند منابع بیمه های درمانی و جیب مردم را خالی کند.
به کجا شکایت کنیم؟
مشاور بیمه ای آتیه نو به قلم محمد حسین قشقایی نیز در این شماره به این که «شکایت های بیمه ای خود را کجا طرح کنیم؟» پاسخ داده است. به نوشته این نشریه، برای شکایت از کارفرما بابت قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی باید به هیات های حل اختلاف وزارت کار مراجعه شود. اما اگر بخواهید از سازمان تامین اجتماعی شکایت کنید با توجه به این که این سازمان یک نهاد عمومی غیر دولتی است، باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید.


سایر مطالب آتیه نو شماره 121 به این قرار است:
      - بحران صندوق ها، بازخوانی تجارب جهانی در تهران
      - قرعه فرماندهی سربازهای آبی به نام چه کسی می خورد؟
      - آموزه های تلخ یونان
      - آشپزهایی که مزه غذا رل فراموش کرده اند!
      - بیمه و بازنشستگی اوبر؛ یک مزیت یا یک ترفند؟



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران