• | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449348 تاریخ : 1397/11/30-12:28:00
,11,
تاثیرات توسعه ای بهره برداری از 22 پروژه بندری و دریایی در هرمزگان

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی عنوان کرد:

تاثیرات توسعه ای بهره برداری از 22 پروژه بندری و دریایی در هرمزگان

محمد رضا الهیار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بهره برداری از 22 طرح توسعه ای و سرمایه ای در بندر کانتینری شهید رجایی، همزمان با سفر اخیر ریاست جمهوری به استان هرمزگان، گفت: ارزش این طرح ها معادل 1600 میلیارد تومان است و قابلیت اشتغال زایی برای 2 هزار نفر را دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی این سازمان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی « روی خط خبر» شبکه خبر، از افزایش 50 درصدی ظرفیت عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی با اجرای این طرح ها خبر داد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص جزییات 22 پروژه جدید بندری و دریایی در استان هرمزگان گفت: به کارگیری 12 دستگاه جرثقیل گنتری کرین ( از تجهیزات خاص مورد نیاز برای بنادر با عملکرد کانتینری) به ارزش 104 میلیون یورو، بزرگ ترین پروژه در این طرح ها بوده که بر اساس مناقصه بین المللی و با همکاری مجموعه های داخلی ساخته شد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر افزود: با استفاده از این تجهیزات استراتژیک و استقرار آنه در ترمینال های 2 و 3 بندر شهید رجایی، عملا ظرفیت بزرگ ترین بندر کانتینری کشور از 3 و نیم میلیون TEU به 7/5 میلیون TEU افزایش یافت؛ به عبارت دیگر، حدود 3/2 میلیون TEU ، به قابلیت تخلیه و بارگیری کانتینری بندر شهید رجایی اضافه شد.
الهیار با بیان اینکه در طرح های توسعه ای بندری، در فاز اول عمرانی ابتدا اسکله و پسکرانه بندر مهیا می شود و سپس در فاز های بعدی، تجهیزات برای انتقال کالا و کانتینر از کشتی در کنار اسکله مستقر می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح های توسعه ای بخش خصوصی نیز مشارکت فعال داشته است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی درباره ویژگی های جرثقیل های گنتری کرین توضیح داد: گنتری کرین ها  تجهیزات خاصی هستند که با تکنولوژی پیشرفته ای ساخته می شوند و متناسب با ظرفیت کشتی ها و ظرفیت بنادر، در ابعاد مختلف و با وزن از 1300 تن تا 2000 تن، برای جابه جایی کانتینری از کشتی به ساحل ( پسکرانه بندر) ساخته و به کار گرفته می شوند.
وی افزود: به جز تجهیزات جابه جایی ، تعدادی از این طرح ها در مناطق دیگر از سواحل استان هرمزگان و برای ایجاد زیرساخت های لازم در بخش های گردشگری، افزایش ایمنی دریانوردی، تجهیزات مرتبط با افزایش ایمنی دریایی، تاسیسات برقی و مکانیکی مورد نیاز، ایمنی کانال ورودی و لایروبی نیز به بهره برداری رسید.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت مناسب موجود در سواحل شمال و جنوب ایران برای توسعه دریا پایه، از « اجرای پروژه های متعدد اندازه گیری پارامترهای دریایی و پایش شبیه سازی این پارامترها جهت شناخت پدیده های دریایی » طی دو دهه گذشته خبر داد.
وی همچنین « طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی » را یکی دیگر از اقدامات باارزش سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری 18 ارگان دریایی کشور برشمرد و اظهار داشت: در این طرح که با مقیاس یک بیست و پنچ هزارم در سطح ملی انجام شده، در استان هرمزگان با مقیاس یک پنج هزارم با برنامه عمل شهرستان صورت گرفت و بر اساس آن ظرفیت های هر شهر در استان هرمزگان در بخش های مختلف صنعتی، شیلاتی، گردشگری و تجاری در حوزه بندری و دریایی شناسایی شد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران