وی خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ 0.3 درصدی بیمه های زندگی در کشورمان در مقایسه با رقم 2.9 درصد در جهان نشان از ظرفیت مناسب برای توسعه این رشته در کشور دارد و با بیان این که یکی از مهمترین دلایل ایجاد چنین شرایطی، نبود محصول متناسب با نیاز مشتریان است، افزود: اطلاعات موجود نشان می دهد سهم بیمه های زندگی در کشور ما طی سالهای اخیر، باز هم در حال کاهش است.
مدیرعامل شرکت بیمه "ما" همچنین به سهم 2.7 درصدی این شرکت از کل بازار صنعت بیمه اشاره و خاطرنشان کرد: این در حالی است که 8.7 درصد کل بازار بیمه های زندگی کشور در اختیار شرکت بیمه "ما" است.
کاردگر اظهار کرد: در سال گذشته نسبت خسارت کل صنعت بیمه حدود 80 درصد بوده است، در حالی که این رقم در شرکت بیمه "ما" بر روی عدد 69 درصد تثبیت شد که بخشی از این عملکرد مطلوب، ناشی از سهم قابل توجه بیمه عمر در پرتفوی شرکت است.
مدیرعامل شرکت بیمه "ما" همکاری با 2418 نماینده فروش مجرب، کارآزموده و توانمند که سهم 2.4 درصدی از کل شبکه فروش صنعت بیمه دارند را موجب رشد فروش این شرکت خواند و گفت: بیمه "ما" موفق شده است تا پایان بهمن ماه سال جاری، بیش از 90 هزار میلیارد ریال حق بیمه و بیش از 5803 میلیارد ریال سود خالص تولید کند.
وی رسیدن سرمایه شرکت به 10 هزار میلیارد ریال در سال جاری، حفظ توانگری مالی در سطح «یک» با نسبت بیش از 150، رشد 246 درصدی دارایی های ثابت مشهود، رشد 50 درصدی تعداد ساختمان های ملکی شرکت و نیز رشد 364 درصدی کل سپرده های سرمایه گذاری شده طی سال جاری در مقایسه با سه سال گذشته را از مهمترین دستاوردهای اخیر خواند و گفت: مجموع این عوامل باعث شده که جایگاه شرکت بیمه "ما" در بین ناشران اوراق بهادار در صنعت بیمه به لحاظ شفافیت اطلاعاتی، حاکمیت شرکتی و نقش آفرینی در بازار سرمایه، در رتبه اول قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت بیمه "ما" همچنین با تاکید بر این که ادامه مسیر پرافتخار شرکت در گروی همراهی و همدلی همه سهامداران، بیمه گزاران، مدیران و کارکنان است، اظهار امیدواری کرد محصول جدید طرح طلای بیمه "ما" از طریق کانال های ارتباطی بانک ملت با مشتریان نیز امکان عرضه را داشته باشد.