او گفت: چندین میز داخلی سازی قطعات از سال گذشته شروع شده و اغلب قطعاتی که در گذشته از خارج کشور وارد می شد، در داخل تولید شده است و بر این اساس تولید سایپا به صورت عبور مستقیم و بدون نقص انجام می شود که این فرآیند نیاز به هماهنگی کامل در زنجیره تامین دارد و نوید آینده خوبی برای صنعت خودرو کشور و شرکت سایپا است و امیدواریم که سایپا بتواند افزایش تیراژی که امسال داشته را در سال آینده هم ادامه دهد تا زیان انباشته اش کاهش یابد.
ابوترابی تاکید کرد: مواد اولیه تولید قطعات خودرو چون فولاد، پتروشیمی و ... در بورس به قیمت جهانی عرضه می شود، همچنین افزایش هزینه های جاری حقوق و دستمزد وجود دارد ولی قیمت خودرو به صورت کاملا دستوری ثابت مانده و افزایشی نداشته است که باعث ایجاد زیان برای خودروسازان شده و باید قیمت گذاری دستوری خودرو توسط هیات وزیران مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خودرو در بازار سوداگری و دلالی قرار گرفته و خودرو به صورت کالای سرمایه ای تبدیل شده و بر اساس گزارش ارائه شده، حدود 200 هزار دستگاه خودرو به دلیل عدم مراجعه به نمایندگی ها در پارکینگ ها قرار دارد.
او افزود: به منظور کنترل این شرایط و خروج خودرو از کالای سرمایه ای و تبدیل به کالای مصرفی باید با وضع قوانینی چون مالیات عایدی بر سرمایه به سمتی برویم که سرمایه گذاری بر روی خودرو برای افراد مقرون به صرفه نباشد و صرفا مصرف کننده از آن استفاده کند و در این صورت خودرو به دست مصرف کننده با قیمت مناسب تر خواهد رسید.
ابوترابی تصریح کرد: علاوه بر این باید امورات غیر فنی چون حکمرانی ریال، مالیات بر عایدی بر سرمایه، رصد هوشمندانه و احتکار خودرو مورد نظر قرار گیرد تا خودروها به دست مصرف کننده واقعی برسد و از طرف دیگر هم باید از نظر قیمت و کیفیت خودروها مورد بازبینی قرار گیرند تا رضایت مردم جلب شود.