/2019/1/13971102164533.jpg
اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران به بیش از 3 میلیون نفر خدمت رسانی می کند
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در جلسه کمیته نظارت بر امر درمان و بیمهای این استان گفت: شورای اسلامی کار نهاد برخاسته از جامعه کارگری است و یکی از قویترین کنشگران جامعه محسوب میشود. همدلی و اتفاقنظر نهادهای کارگری، کانونهای بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی علاوه بر تحقق اهداف مشترک، سطح رضایتمندی کارگران را نیز ارتقاء میبخشد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ناهید حیدری با ذکر مطلب بالا افزود: تجلی بخشیدن به فلسفه وجودی سازمان تامین اجتماعی که همان امنیت نیروهای مولد جامعه است، در گروی برطرف نمودن موانع تولید و استفاده حداکثری از اصل سهجانبهگرایی است.
وی گفت: وظیفه ما رعایت قانون است. به عنوان امانتدار و حلقه واسطه بیمهشدگان و کارفرمایان هستیم تا ضمن ایجاد امنیت نیروی کار به افراد تحت پوشش به نحوی شایسته خدمات ارائه دهیم.
حیدری با تاکید بر اینکه انجام کار و ارائه خدمات برای ما مایه افتخار است، گفت: هیچ فرقی نمیکند که حل کردن مشکل کارگر وظیفه کدام دستگاه است و میتواند این دستگاه صنفی، صنعتی، خدماتی، تولیدی و ... باشد.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ضمن اشاره به چشماندازهایی که درسند استراتژیک سازمان تدوین شده است، اذعان داشت: سازمان تامین اجتماعی برای 5 سال آینده یعنی تا سال 1400؛ داشتن سازمانی پویا و سرآمد را در امر پاسخگویی با بهرهگیری از تجهیزات آی تی و آی سی تی برنامهریزی کرده است.
وی با بیان اینکه اداره کل غرب تهران بزرگ این افتخار را دارد که به جمعیتی بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر بیمهشده خدمات بیمهای ارائه میدهد، تصریح کرد: حدود 385 هزار مستمریبگیر تحت پوشش این اداره کل قرار دارند و 14 هزار بیمهشده مقرری بیمه بیکاری میگیرند، 4 هزار قالیباف، 18 هزار کارگر ساختمانی و حدود 120 هزار کارگاه فعال مطالباتی هستند.
وی به توصیههای یکی از مباحث که در سطح سازمان تامین اجتماعی به عنوان سند استراتژیک تدوین شده است، اشاره کرد و یادآور شد: ارتقاء سطح پاسخگویی به جامعه با استفاده از آی. تی و آی. سی. تی اقدام بسیار خوبی در جهت افزایش رضایتمندی بیمهشدگان این سازمان است.
حیدری در بحث دریافت لیستهای بیمهای خاطرنشان کرد: این لیستها100درصد به صورت سیستم اینترنتی اجرا میشود و دیگر لیستی به صورت دستی دریافت نمیکنیم. 85درصد برگههای پرداخت به صورت کاملا اینترنتی است که به نوعی بحث حقوق شهروندی در آن رعایت شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه 85درصد ابلاغهای بدوی به صورت اینترنتی ابلاغ میشود، افزود: اعلام سوابق بیمه شعب کاملا اینترنتی است.
حیدری به صدور و تحویل دفاتر درمانی در این اداره کل اشاره کرد و افزود: یکی از پایلوتها و طراحان این طرح در دو بستر یکی از طریق تلفن همراه و دیگری از طریق اینترنتی میتوانند درخواست سفارش دفاتر درمانی را بگیرند.
وی به پرداختهای متمرکز بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: مستمریها به صورت کاملا متمرکز در ستاد مرکزی انجام میشود و در بحث الکترونیکی نیز پرونده کاغذی نداریم و در آیندهای نه چندان دور پروندههای مطالباتی در کنار پروندههای مستمری الکترونیکی میشود و کلیه پروندههای فیزیکی نیز جمعآوری خواهند شد.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به اینکه از تیر ماه سال جاری 6 خدمت از 22 خدمت غیرحضوری است که با ثبت درخواست بیمهشده میتوان کمک هزینه ازدواج، غرامت ایام بیماری، بارداری، پروتز و کفن و دفن را بدون مراجعه حضوری دریافت نمود، یادآور شد: بازدیدهای میدانی از کارگاهها به صورت ماهانه انجام میشود و بازرسان این اداره کل از نزدیک مشکلات این عزیزان را رصد میکنند.
در ادامه دکتر بابک عدلی، مدیر کل درمان استان تهران با بیان اینکه در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران داروهای تجویزشده از سوی پزشک معالج به صورت کامل تحویل بیمار داده میشود، افزود: بیمارستان امام رضا (ع) و پلیکلینیک خاندان حکیم هر دو مجهز به دستگاههای رادیولوژی و سونوگرافی هستند.
دکتر بابک عدلی با بیان اینکه بیمارستان معیری به عنوان یکی از مراکز ملکی و تکتخصصی سازمان تامین اجتماعی است که تحت نظارت اداره کل درمان استان تهران به ارائه خدمات درمانی مطلوب میپردازد، یادآور شد: این بیمارستان دارای شرایط ویژه است و ارجاعات زیادی دارد، به ویژه هنگام سوانح و شکستگیها و تکریم بیماران از اولویتهای این اداره کل است.
خدایی، رئیس کانون هماهنگی شورای عالی اسلامی کار استان تهران در این نشست گفت: حفظ منابع سازمان تامین اجتماعی اولویت ما است و در جهت اهداف مشترک شورای اسلامی کار با سازمان تامین اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: فلسفه وجودی شورای هماهنگی اسلامی کار یکبعدی نیست، این شورا هم مطالبهگری میکند و خواسته کارگران را پیگیری و بیان مینماید و هم اتفاق نظر و همدلی در جهت اهداف متعالی سازمان دارد.
خدایی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی جدا از ما نبوده؛ بلکه ما این سازمان را جزئی از خودمان میدانیم. نگرانی مدیر عامل و مسئولان سازمان؛ نگرانی جامعه کارگری است. باید با تعامل و همگرایی اهداف مشترک را پیگیری نماییم.
علیاصغر بیات، رئیس کانون بازنشستگان عالی کشور در این نشست گفت: بیات با اشاره به جمعیت تحت پوشش بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: 3 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش حمایتهای سازمان تامین اجتماعی هستند .
حسن صادقی، رئیس پیشکسوتان بازنشسته و جانشین دبیر کل خانه کارگر در این نشست با اشاره به طرح موضوعات و مطالبات کارگران از سوی اعضای شورای اسلامی کار مطالبهگری را یکی از خواستههای کارگران و بیمهشدگان دانست و اظهار امیدواری کرد: اثرگذاری روند پیگیری و نحوه تعامل اعضای کمیسیون نظارت بر درمان با مسئولان حوزه بیمهای و درمانی را به کل کشور گسترش دهیم.
وی با اشاره به طرح موضوعات و مشکلات بیمهشدگان گفت: ایجاد سازوکار موثر در برطرف نمودن مشکلات با حضور مدیران بیمهای و درمان؛ همافزایی تشکلها را گسترش میدهد و تحولی اساسی در روند فعالیتها را شاهد خواهیم بود.