پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 588311 تاریخ : 1400/06/21-09:41:08
,10034,
کشف بیش از 2تُن مواد مخدر در پایتخت/ شناسایی 52 صفحه تبلیغ و فروش مواد مخدر در فضای مجازی

کشف بیش از 2تُن مواد مخدر در پایتخت/ شناسایی 52 صفحه تبلیغ و فروش مواد مخدر در فضای مجازی

فرمانده انتظامی پایتخت از کشف 2 تُن و چهار کیلوگرم مواد مخدر در اجرای سیزدهمین مرحله از طرح ظفر خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، سردار حسین رحیمی در سیزدهمین مرحله از طرح ظفر پایتخت که صبح امروز در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: سیزدهمین مرحله از طرح ظفر و چهارمین مرحله این طرح در سال جاری توسط همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی پایتخت افزود: مبارزه جدی و قاطع با مواد مخدر از اولویت های نیروی انتظامی است و با اشراف اطلاعاتی و تسلط بر باندهای مواد مخدر نتایج خوبی حاصل شده است که گوشه ای از آن در این طرح ها مشاهده می شود.

وی ادامه داد: در این مرحله دو تُن و چهار کیلوگرم مواد مخدر کشف شد و چهار باند بزرگ و بین المللی متلاشی شد که دو باند از اتباع بودند. همچنین 58 دستگاه خودروی قاچاقچیان توقیف شده و 80 نفر نیز دستگیر شدند و با کشف سه قبضه سلاح و 235 قشنگ جنگی ضربه مهلکی را به قاچاقچیان مواد مخدر پایتخت زدیم.

سردار رحیمی ادامه داد: برخورد با خرده فروشان را هم به طور جدی در دستور کار قرار دادیم و چهار هزار و 470 نفر در همین راستا دستگیر شدند. 633 آلات و ادوات مرتبط با مواد مخدر نیز کشف شده است.

به گفته وی، یکی از موارد دیگری که دنبال می کنیم معتادان متجاهر هستند که بالغ بر 5000 معتاد متجاهر را در سطح پایتخت دستگیر کردیم که حدود 60 درصد به مراکز بازپروری منتقل شدند.

سردار رحیمی اظهار کرد: بحث برخورد با افرادی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ یا فروش مواد مخدر می کنند نیز وجود دارد و پلیس با جدیت در فضای مجازی با آنان برخورد می کند که در این راستا نیز 52 صفحه شناسایی شده و 34 نفر گرداننده دستگیر شدند. 23 نفر از رابطان این افراد نیز دستگیر شدند و مواد مخدر قابل توجهی از این افراد کشف شد که بیشتر آن از نوع گل است.

سردار رحیمی با اشاره به افرادی که مواد مخدر را ترانزیت می کنند، ادامه داد: به کشورهای اروپایی اعلام می کنیم که اگر قرار باشد از کشور ما مواد مخدر به اروپا قاچاق شود با جدیت با آن برخورد می کنیم. بعضا مسیر تردد برخی قاچاقچیان ایران است که ما این ها را شناسایی می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زنان معتاد گفت: بحث جمع آوری این افراد به عهده پلیس است. ما تعداد قابل توجهی از این افراد را دستگیر کردیم؛ اما باید مکانی برای بازپروری این افراد وجود داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 317
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران