پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518023 تاریخ : 1399/05/27-16:19:51
,10025,
کاربردهای زنجیره بلوکی در صنعت بیمه

کاربردهای زنجیره بلوکی در صنعت بیمه

ایجاد شفافیت و اعتماد، بهبود کارآیی، تسریع تسویه خسارات، تسهیل فرایندهای زمان بر و کاهش هزینه ها از مهمترین دستاوردهای زنجیره بلوکی در صنعت بیمه است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه و براساس یافته های گزارش پژوهشی "مروری بر انواع زنجیره بلوکی و کاربردهای آن در صنعت بیمه"، زنجیره بلوکی به عنوان یکی ازفناوری های اطلاعاتی به تازگی در کشورهای توسعه یافته در صنعت بیمه به کار گرفته شده است و در ایران نیز برخی شرکت ها در صدد راه اندازی زنجیره بلوکی در صنعت بیمه هستند. زنجیره بلوکی با کاهش امکان تقلبات، خودکارسازی فرایندهای مربوط به خسارات، دسترسی به سوابق و مستندات، کاهش هزینه های اداری و تسهیل فرایندهای بیمه گری، موجب بهبود کارآیی در صنعت بیمه خواهد شد.

انواع مختلف زنجیره بلوکی شامل زنجیره بلوکی باز (عمومیِ مجوز محور و عمومیِ بدون مجوز) و زنجیره بلوکی بسته (خصوصی و کنسرسیوم) است که نقاط قوت آن مرتبط با ابعاد فناورانه و نقاط ضعف آن مربوط به مقیاس پذیری، مصرف انرژی و عملکرد است.
بر پایه نتایج این گزارش، زنجیره بلوکی با به کارگیری قراردادهای هوشمند در فرایندهای بیمه گری، مدیریت خسارات و پیش گیری از تقلبات، موجب اعتمادسازی، حذف واسطه ها، تسویه سریع خسارات و تسهیل فرایندهای زمان بر خواهد شد. زنجیره بلوکی در انواع رشته های متعارف و پرفروش بیمه ای نظیر بیمه اتومبیل، بیمه درمان و بیمه زندگی، خودکارسازی و تسهیل فرایندها را به همراه داشته و رشته هایی چون بیمه پارامتریک، بیمه اتکایی و بیمه همتا به همتا با استفاده از زنجیره بلوکی کارآیی بهتری خواهند یافت.

متن کامل این گزارش در آدرس http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1232 قابل دسترسی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران