پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 622317 تاریخ : 1401/10/11-16:11:09
,11,
پرداخت وام مسکن روستایی به 200 هزار متقاضی

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن خبرداد؛

پرداخت وام مسکن روستایی به 200 هزار متقاضی

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن گفت: مبلغ وام مسکن روستایی 200 میلیون تومان و سود آن، پنج درصد است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از صدا و سیما، معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن گفت: تا چهل روز دیگر، به 200 هزار متقاضی، وام مسکن روستایی پرداخت می شود.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن گفت: تا 22 بهمن بر اساس هدف گذاری انجام شده دویست هزار نفر متقاضی روستایی, وام 200 میلیونی دریافت می کنند.

مجید جودی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: 55 هزار نفر متمم وام های پارسال را دریافت می کنند و 145 هزار نفر نیز متقاضی جدید وام هستند که امید واریم بتوانند وام جدید 200 میلیونی را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال سقف وام مسکن روستایی از 50 میلیون به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرد بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم پیشنهاد, افزایش سقف وام روستایی از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان داده شد.

جودی تصریح کرد: آبان ماه پارسال رئیس جمهور با افزایش وام موافقت کرد اما ساز و کار اداری آن فراهم نشد و شهریور ماه امسال رسماً براساس مصوبه دولت وام مسکن روستایی از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: در این مصوبه ذکر شده بود برای اخذ وام سند معتبر سکونت روستایی و فرم جیم لازم است, بنابراین این موارد, گرفتن وام را سخت می کرد به همین دلیل در آبانجاری مصوبه دولت اصلاح و ابلاغ شد.

جودی افزود: این وام به صورت سفته زنجیره ای 3 نفره و مبلغ آن 200 میلیون تومان و نرخ سود آن نیز 5 درصد است و13 درصد باقیمانده را دولت به صورت مستقیم به بانک های عامل پرداخت می کند.

معاون باز سازی روستایی بنیاد مسکن درباره متقاضیانی که وام 100 میلیونی مسکن روستایی را 90 میلیون تومان دریافت کردند گفت: 10 میلیون را پرداخت نشد تا قرار داد به فروش اقساطی تبدیل نشود ومتقاضیان بتواننداز 100 میلیون متمم استفاده کنند.

وی افزود: تاکنون 1700 تا 1800 نفر برای دریافت وام عقد قرار داد کردند وبا اصلاحیه مصوبه پرداخت وام سرعت بیشتری می گیرد.
جودی تصریح کرد: نزدیک 3 هزار نفر به بانک معرفی شدند و نزدیک به 5 هزار نفر عقد قرارداد کردند.

وی درباره ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکونی بر اساس طرح نهضت ملی مسکن گفت: از 200 هزار واحد مسکونی که قرار بود سالانه برای روستاییان ساخته شود حدود 165 هزار واحد در دست احداث است.

جودی افزود: این وام به صورت سفته زنجیره ای 3 نفره با نرخ سود 5 درصد است و 13 درصد باقیمانده را دولت به صورت مستقیم به بانک های عامل پرداخت می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 470
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران