پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 589515 تاریخ : 1400/07/06-17:28:48
,9,
واکسیناسیون 70 درصدی عشایر در برابر کرونا تا پایان آبان ماه

احمدی میرقائد خبر داد:

واکسیناسیون 70 درصدی عشایر در برابر کرونا تا پایان آبان ماه

مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر کشور گفت: از اول مردادماه تمامی افراد بالای 18 سال در عشایر تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند و پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه میزان واکسیناسیون عشایر در برابر کرونا به 70 درصد برسد.

به گزارش بانک و صنعت، سیاوش احمدی میرقائد مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران درباره وضعیت واکسیناسیون جامعه عشایری گفت: با درخواست سازمان امور عشایر کشور از وزارت بهداشت، از اول مردادماه تمامی افراد بالای 18 سال در عشایر تحت پوشش واکسیناسیون علیه بیماری کرونا قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات واصله در اواسط شهریورماه بیش از 60 درصد فاز اول واکسن و حدود 40درصد فاز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه میزان واکسیناسیون عشایر به 70 درصد برسد.

احمدی میرقائد بابیان اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار در سال 99، جامعه عشایری جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر دارد، گفت: 251 هزار خانوار عشایری کشور به صورت پراکنده در بیش از 15 هزار نقطه از کشورمان زندگی می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه جامعه عشایری با تقدیم 10 هزار شهید، سه برابر میانگین سایر اقشار، شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، افزود: این قشر نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت غذایی با تأمین 25 درصد از گوشت قرمز مورد نیاز جامعه ایفا می کند و سالانه 9 تا 10 میلیون رأس دام توسط عشایر به بازار عرضه می شود.

به گفته مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران؛ تولید 35 درصد از صنایع دستی کشور و مدیریت 800 هزار هکتار از اراضی کشور توسط عشایر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه از مسائل مهم حوزه عشایری توجه به وضعیت بهداشت این قشر است، تصریح کرد: وجود مراکز و خانه بهداشت به عنوان یک شاخص مهم در سنجش بهداشت جامعه به شمار می رود.

مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران یادآور شد: با حمایت شورای عالی عشایر، سند مهم وراهبردی در ارتقاء رفاه اجتماعی و توجه به یکی از مهمترین شاخص های توسعه انسانی یعنی بهداشت و درمان با عنوان «برنامه ویژه ارتقاء سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه ها و خدمات حمایتی» به تصویب هیات وزیران رسیده و وزارتخانه های «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و « تعاون، کار و رفاه اجتماعی» را موظف به انجام برنامه ها و اقدامات ارزشمندی کرده است.

وی گفت: بر اساس «برنامه ویژه ارتقاء سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه ها و خدمات حمایتی» در بخش بهداشت در سال های 98 تا 99 با راه اندازی 126 خانه بهداشت و در سال جاری نیز با 130 خانه بهداشت، گام بلندی در خدمات بهداشتی درمانی برداشته شده است.

مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری نیز 134 خانه بهداشت نیز به مرکز بهداشت عشایری افزوده خواهد شد.

به گفته احمدی میرقائد با افتتاح 134 خانه بهداشت تا پایان سال جاری مراکز خانه بهداشت فعال در حوزه عشایری به 400 مرکز خواهد رسید و شاخص برخورداری عشایر از پوشش خانه بهداشت به بیش از 55 درصد می رسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه از یک میلیون و 200 هزار نفر عشایر حدود 1 میلیون نفر مورد غربالگری قرارگرفته اند، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده کوچ عشایر با حداقل ارتباط با مناطق روستایی و شهری انجام شد و همچنین دام هایشان نیز به صورت مکانیزه جابه جا شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 408
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران