پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 521467 تاریخ : 1399/07/27-15:36:18
,13,
همایش روز زن روستایی 28 مهرماه مجازی برگزار می شود

همایش روز زن روستایی 28 مهرماه مجازی برگزار می شود

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: همایش روز زن روستایی، دوشنبه 28 مهر ماه با حضور معاون اول رییس جمهور و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به شیوه مجازی برگزار می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی اکبر مویدی با اشاره به روز زنان روستایی ضمن تبریک این مناسبت افزود: جایگاه زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار و امنیت غذایی کشور بسیار اهمیت دارد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اضافه کرد: این روز فرصتی است تا توانمندی ها و نقش اساسی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار کشور بیش از هر زمانی دیده شود.

مویدی توضیح داد: این روز همچنین فرصتی است برای یادآوری اینکه مسوولان کشور در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها نقش مهم و اساسی کشاورزی خانوادگی، اشتغال و حمایت از بازار محصولات زنان روستایی و عشایری را پررنگ تر در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته به مناسبت روز جهانی زن روستایی مراسمی با حضور جمعی از مقام های ارشد دولتی و زنان موفق تولیدکننده روستایی و عشایری برگزار شده، خاطرنشان کرد: امسال نیز به همین مناسبت، همایش روز زن روستایی دوشنبه 28 مهر ماه با حضور معاون اول رییس جمهور و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به شیوه مجازی برگزار می شود.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: افراد می توانند بوسیله آدرس همایش : به شیوه مجازی در این همایش، حضور یابند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تاکید بر اینکه زنان روستایی با وجود دسترسی محدود به منابع تولیدی، نیمی از تولید غذا و نیروی محرک کار کشاورزی جهان را به واسطه وظایف مهم در کشاورزی خانوادگی بر عهده دارند، گفت: زنان روستایی و عشایری به دلیل آگاهی و آموزش های لازم در زمینه تولید محصول سالم و به تبع آن، افزایش سهم صادرات کشور در بازارهای جهانی، تاثیر چشمگیری در رونق کسب وکار، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و در نتیجه توسعه روستا و کشور دارند.

فروغ السادات بنی هاشم مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در پیامی به مناسبت روز جهانی زن روستایی، این روز را فرصتی برای آگاهی از تلاش ها، توانمندی ها، نیازها و نقش اساسی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی گفت: واقعیت اینکه در روز ملی روستاییان و عشایر گام بزرگ دیگری در تحقق اصل 29 قانون اساسی و اجرای نظام رفاهی برداشته شد و شرایطی فراهم می شود که تا هیچ نیازمندی از چتر پوشش بیمه تامین خارج نماند و یک هزار و 425 میلیارد تومان منابع برای تامین سهم دولت برای بیمه روستاییان فراهم شد و در نتیجه ارائه خدمات برای یک میلیون و 440 هزار نفر از خانوارهای روستایی کمتر برخوردار که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، فراهم می کند تا کمک حال این افراد در دوران پیری و ازکارافتادگی انها باشد.

وی افزود: سرانه دارایی های اعضای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان عشایر در شروع دولت تدبیر و امید چهار میلیون تومان بود که این مبلغ اکنون به 80 میلیون تومان رسیده است.

محمد شریعتمداری اضافه کرد: بدون اشتغال با وجود زیرساخت ها در کشور امکان حیات برای روستاییان میسر نیست و با توجه به اختصاص منابع از صندوق توسعه ملی، مبلغ 22 هزار میلیارد تومان مربوط به اشتغال روستایی است که تا کنون 12 هزار میلیارد تومان به 22 هزار و 450 روستا و 443 شهر برای اجرای 135 هزار طرح فعالیت روستایی پرداخت شد تا موجب ایجاد 210 هزار اشتغال فراهم شود.

وزیر تعاون گفت: دولت تدبیر و امید سهم اشتغال روستایی را از سبد اشتغال کشور از سه درصد به 29 درصد افزایش داده و 38 درصد کارآفرینان زنان روستایی هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران